دوچرخه ثابت, مقالات, نقد و بررسی

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ استفاده از دوچرخه ثابت را میتوان به عنوان یک روش متداول بین ورزش های هوازی نام برد. دوچرخه ثابت انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله به بررسی بهترین دوچرخه ثابت باشگاهی میپردازیم.

در ابتدا باید بدانیم که دستیابی به تناسب اندام مدنظرمان راحت نیست و بدون ورزش حرفه ای نمیتوانیم به آن برسیم؛ درنتیجه باید به این موضوع توجه داشته باشیم و دستگاهی را انتخاب کنیم که تمامی مشخصات مورد نیازمان را داشته باشد تا زودتر به اندام ایده آل خود برسیم.

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های ضروری هر باشگاه ورزشی است. این دستگاه ورزشی به حرکت بدن و سوزاندن کالری کمک می کند و برای همه افراد در تمامی سنین و اندام ها کاربرد دارد. این دستگاه کمک می کند تا وزنتان را کاهش دهید و قدرت پاهایتان را زیاد کنید.

هنگام خرید دوچرخه ثابت باشگاهی باید به ویژگی های زیر توجه کنید.

  • تحمل وزن بالا را داشته باشد
  • داشتن پایه های بدون لغزش
  • نشانگر ضربان قلب
  • مقاومت مغناطیسی مبتنی بر ترمز

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ دوچرخه ثابت باشگاهی ​:

این دوچرخه در سالن های پرورش اندام خواهان زیادی دارد و بیشتر ورزشکاران برای تناسب اندام، فرم دادن عضلات و ماهیچه های پا، چربی سوزی، تقویت وضعیت قلبی_ عروقی و همچنین بهبود دستگاه تنفسی این دوچرخه را انتخاب می کنند.

این وسیله دارای پدال هایی است که با فشار پا به حرکت در می آید و دو نوع نشسته و ایستاده دارد.

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ انواع دوچرخه ثابت :

دوچرخه ثابت ایستاده (اسپینینگ) دارای زینی قابل تنظیم است که میتواند به کاهش وزن و قوی شدن عضلات افراد کمک کند و همچنین گزینه خوبی برای دوست داران دوچرخه در خانه است.

دوچرخه های ایستاده به نسبت دوچرخه های نشسته کالری سوزی بیشتری دارد و کاربران می توانند هم روی زین دوچرخه بنشینند و دوچرخه سواری کنند و هم بایستند. با دوچرخه ثابت می توانید به آسانی تمرینات ورزشی هوازی را انجام دهید و به مفصل ها و ستون فقرات خود فشار کمتری وارد کنید.

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ دوچرخه ثابت اسپینینگ که حرفه ای ترین و نزدیک ترین مدل به دوچرخه واقعی است و در دسته دوچرخه های ثابت قرار میگیرد. افراد در استفاده از این دوچرخه میتوانند نیم خیز شوند و با سرعت بیشتری رکاب بزنند و مقدار کالری بیشتری را بسوزانند و در نتیجه تغییرات چشم گیری را احساس کنند.

خرید دوچرخه اسپینینگ ایرانی ناوک

خرید دوچرخه اسپینینگ حرفه ای لیدر اسپرت

خرید دوچرخه اسپینیگ

تنظیم درجه قدرت دوچرخه ها دو نوع است:

  1. دوچرخه ثابت دستی : در این مدل دوچرخه سوار با کمک یک تنظیم کننده چندحالته که ظاهری شبیه پیچ دارد میزان سختی یا آسانی پدال را تعیین میکند.
  2. دوچرخه ثابت برقی : در این مدل نیز دوچرخه سوار با استفاده از صفحه نمایش پیش روی خود میزان سختی یا آسانی پدال را تعیین میکند.

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ فواید تمرین با دوچرخه ثابت

  • کاهش استرس و ترشح اندورفین
  • چربی سوزی
  • فشار زیادی به بدن وارد نمی کند
  • استقامت ماهیچه ها
  • اشغال کردن فضای کمتر

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت

دست ها را جایی بگذارید که ترمزها در یک دوچرخه معمولی قرار دارد. می توانید دست هایتان را هم روی فرمان میانی دوچرخه ثابت قرار دهید و روی زین دوچرخه ثابت بنشینید.

در همان فرم اول که بودید، در حالی که دست ها روی فرمان های جانبی است از روی زین بلند شوید. زیاد از زین دور نشوید، فقط کمی بالای آن قرار بگیرید. عضلات هسته بدن و باسن را درگیر کنید. باید با رکاب زدن، نزدیک شدن باسن به زین را حس کنید.

دست ها را از حالت دوم جلو بیاورید و انتهای بالایی فرمان را بگیرید، کمر را صاف نگه دارید. در حالی که عضلات باسن و هسته بدن درگیر هستند، خم شدن به جلو را ادامه دهید تا بتوانید دست ها را به صورت طبیعی خم کنید، باسن نیز عقب و بالای زین قرار بگیرد.

باید حس کنید هسته بدن، باسن، همسترینگ و عضلات چهارسر همگی در حال کار کردن هستند، همچنین نباید احساس ناراحتی و فشار در پایین کمر، گردن یا شانه ها داشته باشید.

امکان تنظیم کردن دوچرخه های نشسته فقط در حالت افقی ممکن است و دوچرخه سوار میتواند جلو یا عقب بودن صندلی را تعیین کند.

همچنین زانوهای کاربر باید برای رکاب زدن در حالت مناسبی قرار گیرد. میزان تحمل وزن دوچرخه ثابت بستگی به میزان قدرت شاسی دستگاه دارد. به عبارت بهتر با افزایش استحکام و وزن شاسی، میزان تحمل وزن دستگاه نیز بیشتر خواهد شد.

در صورت بیشتر بودن وزن ورزشکار از حد تحمل دوچرخه، احتمال لرزش در زمان رکاب زدن وجود دارد و برای فرد ورزشکار و دوچرخه خطرناک است.

در انتها می توان گفت که برای انجام ورزش بهتر می توان دوچرخه ثابتی را تهیه کرد که قابلیت تحمل وزن آن بیشتر و مناسب با وزن کاربر باشد. همچنین برخورداری دستگاه از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز حائز اهمیت است.

کدام نوع دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است؟ با تهیه برندهای شناخته شده و مناسب مانند لیدر اسپرت دیگر نیازی نخواهد بود که نگران خراب شدن یا مشکل در دستگاه باشید. با خرید این دستگاه ورزشی و رکاب زدن با آن می توان عضلات را تقویت کرد و همچنین توانایی آنها را افزایش داد.

ورزش مهمترین بخش زندگی‌ هر انسان است؛ اگر دوست دارید سالم بمانید و اندام ایده آل خود را داشته باشید با انتخاب دوچرخه ثابتی با مشخصات نام برده، به خوبي مي توانيد به وزن مدنظر خود برسید زیرا دوچرخه ثابت برای سوزاندن چربي اضافي يکي از بهترين گزينه های ممکن است.

سخن پایانی

امیدواریم مقاله “بهترین دوچرخه ثابت باشگاهی” برایتان مفید بوده باشد. در صورتی که مایل به خرید دوچرخه با کیفیت و ارزان قیمت هستید میتوانید برای اطلاع از قیمت ها و مشاهده دیگر محصولات به وبسایت طب آسیا مراجعه و یا با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید