اموزشی, تردمیل, مقالات

آموزش روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی

نحوه روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی طب آسیا

آموزش روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی

روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی ، تسمه تردمیل یکی از مهمترین بخش های نگهداری درست از تردمیل می باشد، که به استفاده بلند مدت از دستگاه کمک بسزایی میکند.

با اینکه تردمیل های جدید قابلیت روغن کاری اتوماتیک دارند و به صورت خودکار این کار را انجام می دهند، ولی بیشتر این تردمیل ها نیاز به روغن کاری دستنی دارند البته کارشناسان متخصص طب آسیا پیشنهاد میکنند که در هر دو گزینه روغن کاری به صورت دستی انجام شود.

ما در این مقاله سعی داریم شیوه دقیق و صحیح روغن کاری تردمیل را برای شما شرح دهیم . تسمه یا نوار نقاله تردمیل یکی از مهمترین بخش های این دستگاه محصوب میشود، زیرا رابطه مستقیم با کیفیت و اثر گذاری مثبت در تمرین ها را خواهد داشت و باعث طول عمر موتور تردمیل میشود.

هنگامی که شما بر روی تردمیل میدوید به خوبی سطح نرم را در زیر پاهای خود احساس خواهید کرد. این در مرحله اول باعث ایجاد احساس رضایت در هر مرحله از تمرین شما می شود. اما دقت کنید روغن کاری تردمیل فقط به اینجا ختم نمی شود.

ما در این مقاله آموزشی از طب آسیا به آموزش روغن کاری تسمه تردمیل میپردازیم. اگر تردمیل خانگی یا باشگاهی شما دچار مشکل فنی شده است میتوانید از طریق تماس با متخصصین فنی طب آسیا مشکل را برسی کنید که این امر کاملا رایگان و از طریق تماس یا واتساپ امکان پذیر است.

 

آموزش روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی

آموزش روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی

چرا به روغن کاری تسمه تردمیل نیاز است؟

روغن کاری نوار یا تسمه تردمیل اصطکاک بین تسمه و موتور را کاهش می دهد. به همین دلیل می تواند طول عمر تردمیل شما را افزایش دهد.
روغن کاری تسمه تردمیل به شما کمک می کند تا تردمیل خانگی یا باشگاهی شما برای استفاده دوباره آماده به کار شود، و بدون آنکه در زمان دویدن شما احساس کنید، تسمه به نرمی حرکت میکند و خشک نیست که این امر در صورت عدم روغن کاری کاملا مشهود است.
عدم روغن تردمیل خانگی یا باشگاهی باعث حرکت تسمه دستگاه به سمت راست یا چپ میشود و در زمان دویدن باعث کاهش کیفیت تمرین ورزشکار خواهد شد.
تسمه خشک باعث ایجاد صداهای نابهنجار شده که به حواس پرتی و عدم تمرکز در ورزش کردن منجر خواهد شد.

پیشگیری آسیب های احتمالی و در نتیجه خرید تسمه جدید برای تردمیل

  • این مشکلات مرتبط با تسمه های ارزان قیمت با برندهای ناشناخته به وفور قابل مشاهده می باشد در نتیجه برای پیشگیری این اتفاقات ما پیشنهاد میدهیم تسمه تردمیل خود را از فروشگاه های معتبر ورزشی تهیه نمایید.
  • شما میتوانید در طب آسیا نوار تردمیل با کیفیت اروجینال را تهیه فرمایید.

 

آموزش روغن کاری تردمیل خانگی

چه زمانی باید تردمیل خود را روغن کاری کنیم؟

دستورالعمل کلی این است که شما باید سطح زیرین نوار نقاله را با دست خود لمس کنید، اگر احساس کردید که زیر تسمه خشک است،به این معناست که تردمیل خانگی یا باشگاهی شما نیاز به روغن کاری دارد. متخصصین طب آسیا با برسی های 20 ساله خود توصیه می کنند هر یک ماه یکبار یا هر 30 ساعت استفاده از دستگاه تردمیل، زیر تسمه ان را روغن کاری کنید.

روغن کاری بیشتر در محیط های که گرم است، زیرا روغن سریعتر از حد معمول خود تبخیر می شود. شایان ذکر است که مقدار روغن کاری به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در ادامه این موارد را مورد برسی قرار خواهیم داد.

کیفیت تسمه تردمیل : هر چه کیفیت نوار نقاله بالاتر باشد، کمتر نیاز به روغن کاری تردمیل است. متریال ساخت تسمه تردمیل می تواند باعث ایجاد اصطکاک بیشتر یا کمتر شود.

وزن کاربر : هرچقدر وزن کاربر بیشتر باشد اصطکاک بیشتری بین تسمه و تخته زیرین تردمیل ایجاد خواهد کرد. در این مورد روغن کاری بیشتری نیاز است.

نوع کفش ورزشی : بسیار برای ما گزارش شده که کاربران با دمپایی یا کفش نامناسب از تردمیل استفاده کرده اند استفاده از کفش پاشنه دار به تسمه تردمیل فشار بیشتری وارد می کند، استفاده از دمپایی نیز توصیه نمیشود چرا که به حرکت تسمه در کنارین منجر می شود.

برای استفاده درست از تردمیل خانگی یا باشگاهی نیاز است از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید.شما میتوانید انواع کفش های ورزشی مردانه و زنانه را از فروشگاه طب آسیا با تنوع بالا و برند اصلی تهیه نمایید.

آب و هوا : هماطور که در قسمت بالا گفتیم ، آب و هوای گرم باعث تبخیر بیشتر روغن خواهد شد. در این مورد نیاز است در هر بار روغن کاری مقدار مورد نظر را تنظیم کنید.تا مشکلی برای دستگاه بوجود نیایید.

بیشتر بخوانید : معرفی تردمیل فورد فیتنس مدل Ford Fitness FA250FM

برای تردمیل چه نوع روغنی باید استفاده کنم؟

  • اطلاعات لازم برای خرید روغن تردمیل برای خریداران عزیز فروشگاه طب آسیا و چگونگی استفاده از آن در دفترچه راهنمای تردمیل عرضه میگردد.
  • نکته : توجه داشته باشید که محصولات نفتی مانند WD-40 برای روغن کاری نوار تردمیل مناسب نیستند و می توانند دستگاه شما را خراب کنند.!
  • بیشتر روغن های موجود دربازار برای تردمیل 100% سیلیکون یا حداقل پاییه روغنی آنها از سیلیکون است.

آموزش روغن کاری تردمیل باشگاهی

نحوه روغن کاری تسمه تردمیل خانگی/باشگاهی به چه صورت انجام میشود؟

نحوه روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی بسته به نوع دستگاه متفاوت است. اما به طور کلی میتوان گفت روش روغن کاری به صورت زیر انجام می شود.

اولین قدم : پیچ های اتصال تسمه به تردمیل را با آچار آلن مخصوص تردمیل باز کرده تا تسمه آزاد شود.

قدم دوم : مرکز تسمه تردمیل را که به طور معمول در تماس بیشتری با پای کاربر در زمان فعالیت بر روی تردمیل است را بلند کرده و زیر آن را به مقدار 25 میلی لیتر روغن کاری کنید.

قدم سوم : در مرکز و در دو طرفی که پاهای کاربر روی تسمه تردمیل قرار می گیرد را به صورت زیگزاگی در طول تسمه روغن کاری کنید، این کار را برای طرف دیگر نیز به انجام دهید.در هر طرف 10 میلی لیتر

قدم چهارم : پیچ های اتصال تسمه تردمیل را ببندید و دستگاه را روی کمترین سرعت قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه تسمه تردمیل حرکت کرده و سطح زیرین ان به طور کامل اغشته به روغن شود.

قدم پنجم : تردمیل اماده استفاده کاربر میباشد.

اخطار : بعد از روغن کاری سریعا از تردمیل استفاده نکنید، لازم است به مدت 5 دقیقه تسمه تردمیل شروع به حرکت کند تا تمام سطح زیرین ان اعشته به روغن شود.

بهترین زمان برای روغن کاری تردمیل چه وقتی است؟

برای تعیین زمان مناسب دقیق روشهای وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

بعد از استفاده طولانی مدت از تردمیل لازم است روغن کاری تردمیل با روغن مخصوص تردمیل انجام شود، حداقل بعد از 20 ساعت استفاده!

زمانی که بوی سیم سوخته از تردمیل استشمام میشود.

به طور کلی بهترین زمان برای روغن کاری تسمه تردمیل هر 20 الی 30 ساعت استفاده از ان است.

شما متوانید روغن 100% سیلیکونی اصلی را از فروشگاه ورزشی طب آسیا تهیه و استفاده نمایید.

آیا روغن سیلیکونی برای تردمیل مناسب است؟

  1. از روغن سیلیکونی برای لغزنده کردن سطح زیر نوار تسمه تردمیل استفاده می شود.
  2. چگالی روغن سیلیکون در دمای اتاق 25 درجه سانتی گراد است که با ضریب شکست فرمول برابر است.
  3. روغن سیلیکونی کشش سطحی بسیار پایینی دارد.
  4. غیر سمی است ولی چنانچه با چشم در تماس قرار گیرد سبب سوزش موقتی چشم ها میشود.
  5. روغن سیلیکون دی الکتریک بسیار خوبی است.
  6. در صنعت غذایی بعلت دارا بودن خاصیت ضد کف مورد استفاده قرار میگیرد.
  7. روغن سیلیکون برای روغن کاری بخاری نیز استفاده میشود.
  8. استفاده روغن سیلیکون در پماد و کرم های پوستی
  9. روغن سیلیکون عمر مفید دستگاه تردمیل خانگی یا باشگاهی شما را افزایش می‌دهد.

شما میتوانید مراحل روغن کاری تردمیل خانگی و باشگاهی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

تمامی محصولات فروشگاه ورزشی طب آسیا با پایین ترین قیمت بازار و با گارانتی شرکتی و خدمات پس از فروش ۵ ساله به فروش میرسد.

چرا باید از فروشگاه های معبتر وارد کننده تجهیزات هوازی خرید کنیم ؟ خرید از سایت ورزشی طب آسیا چه مزیت هایی دارد؟

قیمت و خرید انواع دستگاه های هوازی و دستگاه ها و تجهیزات بدنسازی در فروشگاه اینترنتی طب آسیا ، نسب به تمامی فروشگاه‌های ورزشی کشور مناسب‌ تر می‌باشد که این موضوع قابل استعلام است.

طب آسیا وارد کننده انواع تجهیزات هوازی و بدنسازی با بیش از 30 سال سابقه می باشد. این فروشگاه مرکز خرید اینترنتی انواع تردمیل باشگاهی و خانگی و انواع تجهیزات هوازی در ایران است.

که در شهر های تهران ، مشهد ، اصفهان ، شیراز ، نیشابور دارای نمایندگی های فعال می باشد به همین علت در تمامی شهرهای کشور نصاب و تعمیرکار متخصص داشته و دستگاه ارسالی توسط نماینده رسمی شرکت نصب و تحویل خواهد گردید.

تمام محصولات فروشگاه اینترنتی طب آسیا دارای گارانتی شرکتی و خدمات پس از فروش معتبر می باشد.

تضمین اصالت کالا، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش طولانی مدت از دیگر مزایای خرید از فروشگاه معتبر و باسابقه طب آسیا می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی طب آسیا دارای مجوز از اتاق اصناف ایرانیان بوده و با داشتن « نماد اعتماد الکترونیک » از وزارت صنعت، معدن و تجارت و « نشان ملی ثبت » از ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی سعی در جلب اعتماد شما مشتری عزیز دارد.

طب آسیا وارد کننده و نمایندگی رسمی فروش برندهای مطرح لیدر اسپرت ، فورد فیتنس ، تایگر اسپرت ، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا رضایت شما مشتری گرامی را جلب نماید و رضایت صد در صدی شما خریداران گرامی از سایت ما، گواه این ادعا می‌باشد.

جهت استعلام قیمت انواع تردمیل خانگی و باشگاهی همچنین دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان و متخصصان طب آسیا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید