دسته‌بندی نشده

بررسی دستگاه بدنسازی سی سی اسکات و نحوه استفاده از آن

معرفی و برسی دستگاه سی سی اسکات

اسکات یکی از تاثیرگذار ترین حرکات ورزشی است که روی عضلات فیله کمر، چهار سر ران و شکم تاثیر فوق العاده ای دارد. شما می توانید به کمک این حرکت به بسیاری از اهدافتان در راستای خوش فرم شدن بدن و خوش اندام شدن برسید. آیا در مورد مزیت های تمرین اسکات آشنایی دارید؟ با چه تجهیزات ورزشی میتوان تمرین اسکات را انجام داد؟ در این مقاله کارشناسان طب آسیا به معرفی یکی از دستگاه های بدنسازی به نام سی سی اسکات میپردازند و کاربردهای آن را برای شما شرح می دهیم. با ما تا انتها همراه باشید.

سی سی اسکات و نحوه استفاده از آن

حرکت اسکات
اسکات یک حرکت کلاسیک و معروف در ورزش بدنسازی است و با نشستن و بلند شدن شخص انجام می‌شود. اسکات در ورزش بدن‌سازی به‌عنوان حرکت مادر معروف است زیرا با انجام این حرکت تمام عضلات بدن به کار گرفته می‌شود و باعث بالارفتن قدرت فیزیکی بدن می‌شود.انجام صحیح و منظم این حرکت به صورت مداوم باعث کاهش آسیب ورزشی در بدن و افزایش استقامت وقدرت بدنی می شود.

مشخصات دستگاه بدن‌سازی سی سی اسکات

  1. ساخته شده از جنس فلزی
  2. دارای قابلیت تنظیم ارتفاع
  3. دارای قابلیت تنظیم فاصله پا
  4. دارای بالشتک نرم و باکیفیت برای پشت‌پا
  5. دارای جای پای محکم و مناسب

مزایا استفاده از دستگاه سی سی اسکات

استفاده از دستگاه سی سی اسکات موجب بهترشدن تنفس و بهبود کارکرد قلب و همین‌طور باعث افزایش ترشح هورمون رشد در بدن می‌شود و دستگاهی بسیار کارآمد برای تقویت عضلات چهار سر ران و عضلة اشکی پا و همچنین عضلة باسن است. استفاده اصولی و صحیح از دستگاه سی سی اسکات باعث می‌شود تا شما عضلاتی ران حجیم و زیبا بسازید و از اندام خود لذت ببرید.

هم چنین برای بهبود عملکرد قلب و عروق میتوانید از تجهیزات ورزشی مانند تردمیل، الپتیکال، اسکی فضایی، دوچرخه ثابت و دوچرخه ثابت مبله اشاره کرد. برای مشاهده جزئیات میتوانید به سایت طب آسیا مراجعه کنید.

معایب استفاده از دستگاه بدنسازی سی سی اسکات

باید در نظر داشت که  دستگاه سی سی اسکات به طور استاندارد ساخته شده و امکان آسیب رساندن به بدن شما را به حداقل رسانده است و تنها در صورتی امکان آسیب رسیدن به بدن شما وجود دارد که از دستگاه استفاده نادرست و غیراصولی شود و این امر باعث می‌شود تابه زانوهای شما فشار وارد شود

هرکدام از حرکات بدنسازی اصول خاصی دارند که باید هنگام انجام حرکت رعایت شوند شما می‌توانید با دیدن فیلم‌های آموزشی یا پرسیدن از مربی خود از نحوه استفاده درست اصولی و صحیح این دستگاه و حرکت مطلع شوید و در نظر داشته باشید که با انجام اصولی و صحیح زودتر به اندام موردنظر خود دست خواهی یافت.

دستگاه بدنسازی سی سی اسکات کاملاً سازگار با آناتومی بدن شما طراحی شده تا اجرای حرکات را برای شما آسان‌تر و ایمن‌تر سازد یکی از نکات مثبت دستگاه سی سی اسکات این است که مبتدیان و بانوان هم می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده نمایند.

سی سی اسکات

ویژگی‌های دستگاه سی سی اسکات

1. فضای کمی را اشغال می‌کند
2.قیمت مناسب
3.قابل‌استفاده در باشگاه و خانه
4.استفاده از این دستگاه بسیار آسان و مطمئن است

نحوه استفاده صحیح حرکت سی سی اسکات با وزنه

  • یک صفحه با وزن مناسب انتخاب کنید و در روبه‌روی هر شیء بتوانید دستتان را از آن بگیرید بایستید طوری که پاهایتان به مقدار عرض شانه‌هایتان باز شود.
  • کمی زانوی خود را خم کرده با یک‌دست صفحه را روبه‌روی سینه خود بگیرید و با دست دیگر از دستگاه اسمیت یا شیء مناسب برای حفظ تعادل بگیرید.
  • زانوهایتان را مقداری خم کنید و درحالی‌که پاشنه پا را ازروی زمین بلند می‌کنید بدنتان را کمی به سمت عقب و پایین بکشید.
  • همراه با حفظ تعادل تاحدامکان حرکت را به طور اصولی انجام دهید.
  • با واردکردن فشار از کف پا به بالا برگردید و تا جایی که می‌توانید حرکت سی سی اسکات را انجام دهید.

در هنگام انجام تمرین با دستگاه سی سی اسکات هر چه پاها به یکدیگر نزدیک باشند فشار بیشتری روی عضلات جلو ران شما وارد می‌شود و هرچه فاصله پاها بیشتر باشد عضلات باسن و عضلات خارجی متمرکز و درگیر می‌کند که باعث حجیم شدن و زیبایی اندام شما می‌شود.

دستگاه سی سی اسکات با طراحی استاندار و قیمت مناسب بین ورزشکاران و افراد عادی بسیار محبوب و پرطرف‌دار است. طراحی منحصربه‌فرد این محصول این امکان را به‌تمامی اشخاص می‌دهند تا بدون محدودیت و نیاز به باشگاه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه بتوانند از این دستگاه استفاده و با خرید دستگاه سی سی اسکات از حرکت اسکات بهره ببرند.

کلام آخر

حال که با مزیت ها و نحوه کاربرد دستگاه سی سی اسکات آشنا شدید، وقت آن رسیده تا برای آنالیز تمرینات هوازی خود از این دستگاه استفاده کنید. برای تهیه و خریداری دستگاه آنالیز بدن میتوانید به سایت طب آسیا خریداری کنید. طب آسیا با بیش از ده سال سابقه فروش تجهیزات ورزشی شرایط خرید کالا را برای مشتریان به صورت اقساطی ارائه داده است. تخفیفات ویژه و خدمات پس از فروش از مزیت های خرید از طب آسیاست. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما در طب آسیا تماس حاصل فرمایید یا در قسمت پایین کامنت بگذارید. با تشکر از همراهی شما.

خرید دستگاه سی سی اسکات از طب آسیا

 

دیدگاهتان را بنویسید