تردمیل, مقالات

تردمیل های مخصوص آپارتمان کدامند؟ چه تردمیلی برای آپارتمان شما مناسب است؟

چه تردمیلی برای آپارتمان شما مناسب است؟ تردمیل های مخصوص آپارتمان کدامند؟

تردمیل های مخصوص آپارتمان تردمیلی است که ویژه استفاده در منازل و هوم‌جیم ها ساخته شده است. از آنجا که تردمیل‌ها جزو پرطرفداترین دستگاه‌های هوازی برای کاهش وزن می‌باشند، در مدل‌های مختلفی با کاربردهای متفاوت طراحی و تولید می‌شوند. از جمله تردمیل خانگی، تردمیل باشگاهی و … که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

تردمیل باشگاهی از پیشرفته‌ترین مدل‌های تردمیل است که امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به تردمیل خانگی دارد. اما برخی افراد به دلایل شخصی ترجیح می‌دهند تا تردمیلی برای خود خریداری کرده و در منزل از آن استفاده کنند.

اگر شما نیز فردی هستید که قصد دارید برای خود یک تردمیل تهیه کنید اما در آپارتمان زندگی می‌کنید، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید. از آنجا که انتخاب تردمیل های مخصوص آپارتمان ساده نیست، نکاتی در هنگام خرید آن باید رعایت شود تا علاوه بر استفاده درست، فضای کمتری از منزلتان را اشغال کرده و برای همسایگان نیز مزاحمتی ایجاد نکند. در ادامه این نکات را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید تردمیل مخصوص آپارتمان

نکات مهم هنگام خرید تردمیل های مخصوص آپارتمان

تردمیل های مخصوص آپارتمان انواع مختلفی دارند و با توجه به میزان فضا و نوع کاربری و از همه مهمتر میزان بودجه باید موردی مناسب را انتخاب کنید.

اندازه تردمیل های مخصوص آپارتمان :

اندازه تردمیل بستگی به متراژ مکان قرارگیری آن دارد. اگر قصد دارید تردمیل را در اتاقتان قرار دهید، دقت کنید که اتاق کوچک‌تر از 6 یا حتی 9 متر نباشد! زیرا تردمیل تقریبا تمام فضای آنرا اشغال کرده و همچنین سروصدای زیادی ایجاد می‌کند.

برای صرفه جویی در زمان پیش از خرید، می‌توانید فضای محیطی را که می‌خواهید تردمیل خود را در آن قرار دهید اندازه‌گیری کنید. در کل نیاز است بدانید تردمیل را برای کدام قسمت از منزلتان می‌خواهید سپس می‌توانید تردمیلی با طول تسمه 1.5 متر یا بیشتر تهیه نمایید.

شیب تردمیل :

افزایش شیب تردمیل باعث افزایش ارتفاع تردمیل می‌شود که تکان‌های آنرا بیشتر می‌کند. پس نکته بعدی در انتخاب تردمیل های آپاتمانی این است که باید به آن توجه کرده و بررسی نمایید، ارتفاع کف زمین تا سقف خانه تان می‌باشد. اگر ارتفاع بیشتر از 2 متر و 80 سانتی‌متر باشد، تقریبا تمامی تردمیل های مخصوص آپارتمان را می‌توانید وارد گزینه‌های خرید خود کنید. زیرا بیشتر تردمیل‌ها شیب 0 درجه تا شیب 15 درجه را پوشش می‌دهند.

تردمیل های شیب دار با تغییر دادن شیب، ورزش را پربازده‌تر می کنند. وجود شیب در تردمیل 3 مزیت مهم دارد: ورزش تردمیل را بر روی مفاصل شما آسان تر می کند و باعث سوزاندن سریع کالری و تقویت عضلات می‌شود.

ممکن است بپرسید که چه مقدار شیب باید روی تردمیل خود استفاده کنید و برای به حداکثر رساندن کالری سوزی چه مقدار شیب باید استفاده شود؟  امروزه بیشتر تردمیل‌های مخصوص آپارتمان حداکثر شیب 10، 15 و 20 درصد دارند. انواع شیب‌‎ها برای تمرین‌های مختلف مانند راه رفتن یا دویدن آهسته استفاده می‌شوند. داشتن شیب باعث می‌شود تا کمتر از ورزش خسته شوید.

تحمل وزن تردمیل : 

یکی از ویژگی‌های مهم تردمیل حداکثر تحمل وزن آن می‌باشد. این عدد نشان می‌دهد که تردمیل می‌تواند حداکثر تا چه وزنی را تحمل کند و نباید وزن کاربر بیشتر از آن باشد. زیرا تردمیل آسیب می‌بیند و خراب می‌شود. تحمل وزن تردمیل های مخصوص آپارتمان باید 10 کیلو بیشتر از  کیلو وزن شما باشد.

بر خلاف تردمیل‌های باشگاهی که باید تحمل وزن بالا داشته باشند، تردمیل های مخصوص آپارتمان باید تحمل وزنی متناسب با نیاز شما داشته باشد. اگر وزنتان کمتر از 120 کیلوگرم است،  تردمیلی با تحمل وزن 120 کیلوگرم نیز کارتان را راه می‌اندازد اما توصیه می‌شود تردمیلی  تهیه کنید که تحمل وزنش بالا باشد زیرا این ویژگی در کاهش صدا و افزایش توان و کیفیت تردمیل نیز تاثیرگذار است.

 

تردمیل مخصوص آپارتمان

 

اندازه عرشه و بالشتک تردمیل : 

عرشه همان تسمه تردمیل و بالشتک، ضربه گیر زیر تسمه می‌باشد. هرقدر طول و عرض تسمه بزرگتر باشد، استفاده از آن راحت‌تر و کم‌صداتر است. بنابراین حتما در هنگام خرید تردمیل مناسب منزل این موارد را نیز در نظر بگیرید.

اگر تسمه تردمیل به اندازه کافی بلند و پهن باشد، شما می توانید با هر میزان سرعتی به راحتی روی آن حرکت نمایید. یک تردمیل با ضربه‌گیر پیشرفته زیر تسمه می‌تواند از مفاصل شما در برابر ضربه های شدید محافظت کند و از آسیب دیدگی زانو ها در آینده جلوگیری نماید.

کیفیت و دوام تردمیل های مخصوص آپارتمان

تردمیل های مخصوص آپارتمان نیز مانند تردمیل‌های باشگاهی باید مقاوم و با کیفیت باشد، روان باشد و کیفیت بدنه‌ بالایی داشته باشد. اگر هنگام خرید با تردمیل‌های سبک وزنی که بدنه آنها ضخیم نبوده و سروصدای زیادی دارند برخورد کردید، حتما آنرا از گزینه های موردنظر خود حذف کنید.

در خرید تردمیل، جنس بدنه، تسمه و قطعات آن بسیار مهم و قابل توجه می‌باشند. بنابراین بخاطر صرفه‌جویی در هزینه تردمیلی انتخاب نکنید که پس از مدتی کوتاه از کار بیفتد! شما می‌بایست به همه این موارد و همچنین برند تردمیل توجه کنید تا بتوانید تردمیلی با کیفیت و متناسب با بودجه خود، خریداری نمایید.

قیمت و گارانتی تردمیل 

قیمت تردمیل های مخصوص آپارتمان نیز مانند سایر تردمیل‌ها محاسبه می‌شود. امکانات، تحمل وزن، سایز تسمه، برند، داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش و غیره، همه در نحوه قیمت گذاری تردمیل های مخصوص آپارتمان موثر است. به شما توصیه می‌کنیم که چنانچه قصد خرید تردمیل مخصوص آپارتمان را دارید، آنرا از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا علاوه بر خریدی مطمئن، درصورت نیاز بتوانید از خدمات پس از فروش نیز بهره‌مند شوید.

تردمیل های مخصوص آپارتمان کدامند؟

اگر به دنبال یک تردمیل ایده آل و دارای گارانتی و خدمات عالی هستید تردمیل های زیر برای شما بهترین گزینه ها خواهند بود.

تردمیل تک کاره پاندا مدل Panda A5
تردمیل چندکاره پاندا مدل Panda A5HD
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK-12AI
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK12AF
تردمیل لیدراسپرت مدل +DK15AO
تردمیل خانگی لیدر اسپرت مدل +DK12AF
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK15AO
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK08
تردمیل خانگی لیدر اسپرت مدل DK08 Plus
تردمیل لیدراسپرت مدل DK55AB

توضیحات بیشتر

شما می‌توانید انواع تردمیل خانگی (تردمیل مخصوص آپارتمان) و سایر تردمیل های موجود در بازار را از فروشگاه بزرگ طب آسیا  با تضمین اصالت و کیفیت کالا تهیه نمایید و تجربه خریدی فوق العاده را برای خود به ارمغان آورید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان طب آسیا در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید