اموزشی, تردمیل, مقالات

زمان مناسب برای استفاده از تردمیل

زمان مناسب برای استفاده از تردمیل چه زمانی است

مزایای استفاده از تردمیل

زمان مناسب برای استفاده از تردمیل تاثیر بسزایی در کاهش وزن و رسیدن به نتیجه ایده آل دارد. بنابراین مهم است که چطور برنامه ریزی کنید. با ما همراه باشید تا در رابطه به زمان مناسب برای استفاده از تردمیل صحبت کنیم.

دویدن روی تردمیل مزایای بی شماری، از سلامت قلب و کاهش وزن گرفته تا کاهش استرس و سلامت روان، را در پی دارد و همه این ها اتفاق ها زمانی آغاز می شود که دکمه استارت تردمیل را فشار بدهید. شاید از نظر کسانی که فقط به دویدن فکر می کنند، اینکه مستقیم به بیرون از خانه دروند و آسفالت خیابانها را زیر پا بگذارند کار راحت تری باشد؛ اما شاید هم بهتر باشد که حالا دیگر دویدن روی تردمیل را شروع کنیم!

تردمیل سرعت دویدن را برای مبتدیان ثابت نگه می دارد تا همتراز با سطح متناسب با آنها باشد. به عنوان یک دونده تازه کار، حفظ سرعت یکنواخت در فضای بیرون از خانه کار دشواری است که می تواند باعث بروز خستگی، درد عضلات و آسیب دیدگی های احتمالی شود و همگی این ها مانع پیشرفت شما می شوند. با رعایت زمان مناسب برای استفاده از تردمیل میتواند بازدهی آن را حداکثر رسانید.

استفاده درست از زمان کاری است که امروزه اکثر افراد تلاش دارند انجام دهند تا بتوانند در کمترین زمان به نتایج دلخواهشان برسند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش خود بگیرید باید این کار را در زمان مناسب و با روش درستی انجام دهید. پیدا کردن زمان بدن یکی از سخت ترین کارهای شروع ورزش است که با کمی دقت می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. ورزش در صبح زود مورد تایید اغلب متخصصان و مربیان است که باعث کاهش وزن یا حتی ثبات وزن می گردد.

اما زمان مناسب برای استفاده از تردمیل چه وقتی است؟

زمان مناسب برای استفاده از تردمیل چه وقتی است؟

 

زمانی که شما صبح قبل از هر کاری ورزش انجام می دهید، بدن مجبور می شود برای تامین انرژی بدن از ذخایر چربی خود استفاده کند و این کار همان هدفی است که شما دنبال می کنید یعنی؛ خلاص شدن از شر چربی های بدن. اگر شما هم دچار اضافه وزن باشید حتما از خود سوال کرده اید که باید چه زمانی ورزش انجام دهم تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. بهترین زمان برای انجام دادن تمرینات هوازی و قلبی و عروقی مانند پیاده روی، صبح زود و حتی قبل از خوردن صبحانه مفصل است.

حتی اگر زمان زیادی برای فعالیت ندارید و می خواهید به سر کار بروید و فعالیت روزانه خود را شروع کنید، 30 دقیقه هم شده پیاده روی کنید. اگر در خانه تردمیلی داشته باشید می توانید قبل از شروع فعالیت روزانه در کمترین زمان بر روی تردمیل بروید و با استفاده از برنامه های از پیش تعیین شده تردمیل، ورزش صبحگاهی خود را شروع کنید. پس زمان مناسب برای استفاده از تردمیل قبل از شروع فعالیت های روزانه است.

تردمیل باشگاهی

تردمیل خانگی

سعی کنید در زمان استفاده از تردمیل سرعت واحدی نداشته باشید و به صورت متناوب سرعت دستگاه را کم و زیاد کنید. زمانی که صبح زود شروع به ورزش می کنید بدن در وضعیت خوبی قرار دارد و سطح استرس بدنتان نیز پایین است و گردش خون در بدن شما راحت تر و سریع تر انجام می شود.

همان طور که می دانید زمانی که گردش خون شما به خوبی انجام شود، متابولیسم و سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که ورزش می کنید در بدن اندورفین آزاد می شود و به همین دلیل بعد از اتمام ورزش احساس شادابی و بشاش بودن دارید. با کمک پیاده روی و دویدن صبح زود می توانید استرس را تا حد بسیار زیادی در بدنتان کاهش دهید و در طی روز کارهایتان را راحت تر انجام دهید.

تمام این توصیه ها بر طبق تحقیقاتی که انجام شده است ارائه شد و شما باید در ابتدا زمان بدنتان را تشخیص دهید. بعضی از افراد هم هستند نمی توانند صبح زود فعالیت کنند، در واقع نه زمان کافی دارند و نه توان کافی و ترجیح می دهند در پایان روز بعد از اتمام کارهایشان با استفاده از تردمیل می توانند ورزش و تمرینات خوبی انجام دهند و همزمان به تماشای تلویزیون بپردازند و در کنار خانواده باشند.

در واقع زمان مناسب برای استفاده از تردمیل بستگی به بدن فرد دارد. شما باید زمان بازدهی بدنتان را تشخیص دهید تا زمان مناسب برای استفاده از تردمیل را به دست آورید.

برای استفاده از تردمیل زمان بازدهی بدنتان را تشخیص دهید

زمان مناسب برای استفاده از تردمیل چه وقتی است؟

به گفته محققان اگر فقط خود را به مدت 21 روز مجبور به انجام کاری کنید، آن کار به آسانی جزو عادت های شما خواهد شد و می توانید به اهداف لاغری و تناسب اندام خود راحت تر دست پیدا کنید. اگر خارج از منزل پیاده روی می کنید سعی کنید این کار را در صبح زود یا آخر شب انجام دهید و از انجام فعالیت در ظهر یا هوای گرم پرهیز کنید تا دچار بیماری و آفتاب زدگی نشوید.

زمانی که هوا گرم باشد و آفتاب مستقیما به شما بتابد دم و بازدم شما به خوبی انجام نمی شود و دچار مشکل علی الخصوص گرما زدگی خواهید شد و از ادامه ورزش باز می مانید. با انجام پیاده روی طولانی مدت خود را خسته نکنید تا دچار دلزدگی از ورزش شوید و سعی کنید زمان مناسب برای استفاده از تردمیل را برای فعالیت خود انتخاب کنید تا بتوانید به صورت روزانه و منظم این کار را تکرار کنید.

اصولا نمی توان یک زمان مشخص را برای عموم افراد تعیین کرد تا در آن ساعت به ورزش کردن و تمرین با تردمیل بپردازند زیرا افراد با توجه به شغل و عادت های روزانه ای که دارند قطعا زمان های مختلفی را برای ورزش کردن انتخاب خواهند کرد  اما پزشکان برای این که تمرینات ورزشی بیشترین نتیجه را داشته باشند تایم قبل از خوردن صبحانه را بهترین زمان برای ورزش کردن می دانند.

تردمیل و تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی باعث می شوند سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و مقدار بیشتری اندورفین آزاد شود بنابراین ورزش کردن به شما احساس شادابی و بشاش بودن می دهد همین طور باعث کاهش استرس می شود . ورزش صبحگاهی باعث می شود در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و کارهای روزمره خود را آسان تر انجام دهید .

از علل دیگری که پزشکان ورزش صبحگاهی را توصیه می کنند می توان به  لاغری و چربی سوزی بیشتر اشاره کرد .  وقتی شما صبح زود قبل از خوردن صبحانه مفصل ورزش می کنید بدن برای تأمین انرژی  مجبور می شود از دخایر چربی خود استفاده کند . بنابراین کسانی که اضافه  وزن دارند با ورزش صبحگاهی راحت تر می توانند از شر چربی های اضافی خود خلاص شوند .هیچگاه  صبح زود قبل از خوردن صبحانه تمرینات ورزشی سنگین انجام ندهید زیرا باعث می شود بافت عضلانی خود را از دست بدهید .

اگر در خانه تردمیل دارید و قصد کرده اید حتما ساعاتی از شبانه روز  با تردمیل ورزش کنید بهترین گزینه همان تایم صبحگاهی است . سعی کنید صبح ها زودتر بیدار شوید و قبل از خروج از خانه زمانی را به ورزش با تردمیل اختصاص دهید . درست است که بیدار شدن صبح زود برای عموم افراد سخت است اما طبق تحقیقات انجام شده  افراد اگر به صورت مستمر کاری را  اجباری انجام دهند بعد از ۲۱ روز آن کار برای آن ها عادت می شود و دیگر مشکلی با انجام آن نخواهند داشت .

نتیجه گیری

درست است که بهترین زمان مناسب برای استفاده از تردمیل صبح است اما نمی توان صرفا این زمان را پیشنهاد کرد زیرا همان طور که گفته شد افراد عادت های روزانه و شغل های متفاوتی دارند. اگرصبح ها به هردلیلی نمی توانید تمرینات ورزشی انجام دهید اصلا نا امید نشوید و ساعات دیگری از شبانه روز را حتما  به ورزش کردن اختصاص دهید. در حقیقت زمان مناسب برای استفاده از تردمیل را بدن شما انتخاب می کند.

بسیاری از افراد ممکن است صبح زود زمان و توان کافی برای ورزش کردن نداشته باشند  این افراد ترجیح می دهند آخر شب ها بد از انجام کارهای روزانه با تردمیل خانگی خود ورزش کنند. از زمان های دیگری که برای ورزش کردن توصیه می شود شب ها ۴ ساعت قبل از خوابیدن است. ورزش در هر ساعتی از شبانه روز اگر به صورت اصولی و مستمر انجام شود  قطعا تأثیر گذار خواهد بود  .

افراد در ساعات مختلف شبانه روز انرژی های متفاوتی دارند اما عموم افراد در ساعت های بعد از ظهر انرژی زیادی دارند بنابراین یکی از زمان های دیگری که برای ورزش کردن پیشنهاد می شود تایم بعد از ظهر است . در ساعات مختلف شبانه روز ورزش کنید و راحتی و انرژی خود را بسنجید . هر زمانی که فرصت و رغبت بیشتری برای ورزش دارید زمان مناسب برای استفاده از تردمیل است.

بلافاصله بعد از خورن غذا هرگز ورزش نکنید زیرا انجام تمرینات ورزشی  بعد از صرف غذا باعث می شود روند هضم غذا و کار دستگاه گوارش دچار اختلال شود  بنابراین  تا ۹۰ دقیقه بعد از صرف غذا از ورزش کردن اجتناب کنید .

شما میتوانید برای دریافت مشاوره و خرید انواع تردمیل از طریق واتساپ با کارشناسان ما در طب آسیا در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید