تردمیل, مقالات

بهترین برندهای تردمیل

بهترین برندهای تردمیل

بهترین برندهای تردمیل

تردمیل اغلب توسط افرادی استفاده می شود که به تمرین دویدن خود اهمیت می دهند ، اما به دلیل گرمای بیش از حد هوا و یا در شرایط سرد بودن هوا نمی توانند بیرون بروند. اگر در یک محیط شهری زندگی می کنید، دویدن در فضای باز ممکن است به دلیل ترافیک و کیفیت هوا خوشایند نباشد. تردمیل ها همچنین می توانند به شما در شبیه سازی دوره های مسابقه خاص کمک کنند.

اگر هدف شما تناسب اندام و قلبی عروقی و سوزاندن کالری است ، تردمیل نیازهای شما را برآورده می کند.

اگر شما یک دونده رقابتی هستید، تردمیل می تواند به شما کمک کند تا برای مسابقات آماده شوید.

با توجه به بالا رفتن آمار بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون در جهان و تغییر سبک زندگی مردم بیشتر باید به سلامت جسمی خود اهمیت داده شود.ترکیب مراقبت های ورزشی و مراقبت های پزشکی باعث تغییر کلی سبک زندگی می شود و ما باید در زندگی خود این سبک از زندگی را اجرا کنیم.

ورزش فایده های زیادی دارد. می تواند حرکت و عملکرد اندام ها را از طریق ورزش بهتر کنید. این یک روش طبیعی برای بازگرداندن عملکرد بدن است، به خصوص برای اختلال عملکرد خفیف پس از خونریزی داخل مغزی، بیماران می توانند هماهنگی فعالیت اندام ها و عملکرد بدن را بهتر کنند و علائم را از طریق ورزش هوازی، راه رفتن سریع ، دویدن و شنا کمتر کنند. ورزش همچنین می تواند گردش خون را بالا ببرد و از خونریزی مغزی جلوگیری کند. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و داروها و مواد مغزی را بهتر جذب کند. ورزش می تواند باعث ترمیم اعصاب شود و بدن را در وضعیت خوبی نگه دارد.

تردمیل یک دستگاه کامل برای انجام حرکات ورزشی هوازی می باشد. همه افراد می توانند از این دستگاه برای انجام ورزش های متناسب با فیزیک بدنی خود از جمله ورزش های کاهش وزن ، تقویت ماهیچه های بدنی ، عضلات بدن  و کسانی ک بیماری های قلبی دارند می توانند برای بهبود عملکرد قلب خود از تردمیل استفاده کنند.

 

مزیت های دستگاه تردمیل

مزیت های دستگاه تردمیل :

دستگاه تردمیل را می توانید یک پزشک عمومی برای خود در نظر بگیرید که در باشگاه و خانه می توان به راحتی از این دستگاه استفاده کرد ، با این دستگاه سلامتی خود را تضمین کرده و هزینه های مربوط به دارو و پزشک را کاهش دهید.

تردمیل‌ها(می‌توانند گروه‌های عضلانی کلیدی را هدف قرار دهند که افراد مسن برای بهتر شدن تعادل و استقامت باید آن‌ها را تقویت کنند،مثل عضلات چهارسر ران، ساق پا، باسن و همسترینگ).

دستگاه تردمیل برای کسانی که مشکل استخوانی و مفاصل پا دارند مناسب نمی باشد. با توجه به ارزان بودن قیمت تردمیل شما می توانید با هزینه کم بهترین نوع این دستگاه را در خانه خود داشته باشید.

یکی از ویژگی های این محصول که باعث شده طرفداران زیادی در بین عموم مردم داشته باشد این است که هر زمان اراده به ورزش کنید می توانید از تردمیل استفاده کنید.کسانی که به مکان های شلوغ باشگاهی علاقه ای ندارند و برای ورزش در طول روز خانه را برای خود انتخاب می کنند می توانند به راحتی با خریداری این محصول در خانه خود ورزش کنند.

 

آسیب به زانو ها و قسمت ران پاها

نکته مهم :

در هنگام ورزش اگر به درستی از این دستگاه استفاده نکنید و با مربی مشورت نداشته باشید بسته به نوع ورزش ممکن است باعث آسیب به زانو ها و قسمت ران پاها شود.اگر حرکت دویدن بر روی تردمیل به درستی انجام نشود در مرور زمان باعث ساییده شدن مفاصل زانو می شود البته این را هم در نظر بگیرید که این را نمی توان یک مشکل برای استفاده از تردمیل در نظر بگیرید چون با یک مشاوره درست از مربی خود می توانید به درستی از تردمیل بدون ایجاد مشکل استفاده کنید.

بهترین برندهای تردمیل در ایران از کشور های چین، فنلاند، اسپانیا و تایوان می باشد . برای قیمت و خرید تردمیل باید اول برترین برند های این دستگاه و کارکردی که دارند را بشناسید.

انواع تردمیل ها

 

قبل از خریداری یک تردمیل با کیفیت و خوب برای خانه خود اول باید باید بدانید که تردمیل را برای چه هدفی می خواهید مثلا برای ورزش حرفه ای می خواهید یا برای حفظ سلامتی و تناسب اندام می خواهید. با شناختن هدف خود از خرید تردمیل مقدار هزینه که لازم است برای تهیه کردن تردمیل مشخص می شود و شما به راحتی از بین برند های که در ادامه معرفی می شود می توانید انتخاب و خریداری کنید.

 

تردمیل های خانگی

تردمیل های خانگی :

این دسته از تردمیل ها نسبت به تردمیل های باشگاهی ابعاد کوچکتری دارند و قدرت موتور تردمیل خانگی کمتر می باشد.

تردمیل خانگی برای ورزش های معمولی و با کم حجم مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از نکاتی که هنگام خرید بهترین برندهای تردمیل باید در نظر داشته باشید تسمه تردمیل می باشد که با توجه به وزن خود و عرضی که برای راه رفتن روی دستگاه لازم دارید باید روی دستگاه قرار بگیرد.

بعضی از تردمیل های خانگی قابلیت تاشو دارند و برای محیط های آپارتمانی که فضای نسبتا کمی دارند مناسب است.از تردمیل خانگی نمی توان به مدت زمان طولی استفاده کرد چون قدرت موتور کمی دارند.

تردمیل های باشگاهی

تردمیل های باشگاهی :

تردمیل های باشگاهی دارای موتور بسیار قوی می باشند و برای محیط های باشگاهی که ورزشکاران به صورت حرفه ای کار می کنند مناسب است.

این نوع تردمیل ها از نظر قیمت با تردمیل های خانگی تفاوت بسیار زیادی دارند.

از نظر کارایی و شباهت ظاهری تردمیل باشگاهی و خانگی تقریبا شبیه بهم می باشند و تفاوت اصلی آن ها در اجزای به کار رفته در تردمیل مانند نوع موتور می باشد و همین مسئله باعث تفاوت قیمت این نوع تردمیل با تردمیل خانگی می شود.

برسی بهترین برندهای تردمیل های باشگاهی و خانگی  :

  • پاندا : این برند معتبر چینی ( تحت لیسانس تایوان ) با تولید تردمیل و دیگر تجهیزات ورزشی یکی از پرطرفدار ترین و بهترین برندهای تردمیل در جهان می باشد.این برند تمام تجهیزات خود را تحت لیسانس تاوان تولید می کند. برند پاندا در دو مدل ساخت و تولید تردمیل (خانگی و باشگاهی) مهارت خاصی دارد.

تردمیل چندکاره پاندا مدل Panda A5HD - طب آسیا      تردمیل تک کاره پاندا مدل Panda A5-طب آسیا      تردمیل خانگی و چندکاره پاندا DK11-طب آسیا      تردمیل چندکاره پاندا DK13D-طب آسیا

  • لیدر اسپرت : برند چینی لیدر اسپرت (تحت لیسانس تایوان) توانسته در ساخت تردمیل های خانگی شهرت خوبی در جهان کسب کند. تمامی تردمیل های ساخته شده توسط برند لیدر اسپرت از قدرت موتور بسیار بالایی برخوردار می باشد و قطعات به کار رفته در این مدل تردمیل ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این برند تنوع قیمت زیادی دارد و در هر رنج قیمتی که مد نظر دارید می توانید در این برند پیدا کنید. لیدر اسپرت ، ایران سی نت عرضه کننده انواع بهترین مدل از تردمیل خانگی و باشگاهی ، دوچرخه ثابت خانگی و باشگاهی ، لوازم کراس فیت و بدنسازی ، انواع بخور سرد و گرم  است ، برند لیدر اسپرت دارای لیست قیمت و گارانتی شرکتی در ایران با تنوع بسیار بالای محصول می باشد و فعالیت خود را از شهریور 1391 آغاز کرده است.

تردمیل لیدر اسپرت مدل DK08
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK15AO
تردمیل لیدر اسپرت مدل DK12AF
تردمیل لیدراسپرت مدل DK55AB
تردمیل لیدراسپرت مدل +DK15AO
تردمیل تک کاره لیدر اسپرت مدل DK12AI
تردمیل خانگی لیدر اسپرت مدل +DK12AF
تردمیل خانگی لیدر اسپرت مدل DK08 Plus

  • اسپرتک : کمپانی اسپرتک از بهترین برندهای تردمیل و معروف ترین تجهیزات ورزشی می باشد که در کشور چین واقع شده است ؛ برند اسپرتک انواع تردمیل اسپرتک و سایر محصولات اسپرتک اعم از : اسکی فضایی اسپرتک و دوچرخه ثابت اسپرتک را با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین قطعات تایوانی تولید و پخش می نماید. برند اسپرتک نه تنها سعی دارد ، انواع تردمیل اسپرتک و محصولات اسپرتک را با بهترین کیفیت وارد بازار نماید ، بلکه در تولید انواع تردمیل اسپرتک و سایر محصولات اسپرتک از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا استفاده می کند ؛ به همین جهت انواع تردمیل اسپرتک و سایر محصولات اسپرتک به سرتاسر جهان صادر شده و انواع تردمیل اسپرتک و سایر محصولات اسپرتک طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است.
  • تردمیل اسپرتک همانند سایر برند ها در دو مدل تردمیل خانگی و باشگاهی تولید شده است. انواع تردمیل اسپرتک در مدل تردمیل خانگی دارای قابلیت ها و امکانات متفاوت بوده که در قیمت تردمیل نیز تاثیر گذار می باشد. بنابراین می توانید با توجه به میزان بودجه بهترین تردمیل اسپرتک را با برخورداری از امکانات قابل توجه و نیز برنامه های تمرینی متنوع انتخاب نمایید ؛ انواع تردمیل اسپرتک دارای برنامه های تمرینی هستند که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید ، حین تمرین بر روی تردمیل اسپرتک با استفاده از این برنامه ها ، ورزشی متنوع اجرا نمایید. تردمیل خانگی اسپرتک به دو نوع چندکاره و تک کاره تقسیم می شود.
  • فلکسی فیت : تردمیل فلکسی فیت توسط کشور چین تولید شده است و از معروف ترین و مرغوب ترین تردمیل های موجود در بازار است. تردمیل فلکسی فیت در انواع مختلف مانند تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی تولید می شود همچنین این مدل تردمیل برای وزن های مختلف و با قدرت موتور های متفاوت توسط فروشگاه تردمیل عرضه می گردد.

 

  • کیانی اسپرت : از دستاورد های این شرکت واردات تردمیل های کاملا طبی است که مشکلات زانو درد و سایر مفاصل را به طور کامل برطرف میکند.

 

  • پروتئوس : برای کسانی که موقعیت ورزش در اماکن ورزشی را ندارند این برند چینی می تواند گزینه مناسبی برای آن افراد باشد. این برند در ساخت تردمیل های خانگی سابقه طولانی دارد و توانسته در چند سال اخیر تولیدات خود را به 80 کشور در جهان ارسال کند و شهرت بسیاری خوبی کسب کند.

 

  • ریباک : برند ریباک یک برند انگلیسی می باشد که در طی سال های اخیر توانسته تردمیل های خود را در بازار ایران وارد کند. این برند جهانی یکی از باکیفیت ترین و بهترین برندهای جهانی می باشد.

 

  • استرانگ مستر : این برند یکی از معروف ترین برند های تردمیل می باشد که ساخت کشور تایوان است قطعات این تردمیل در کشور چین مونتاژ می شود و از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد . این برند خدمات پس از فروش دارد که در ایران یکی از پر طرفدار ترین برند ها می باشد.قیمت تردمیل های ساخته شده توسط برند استرانگ متوسطه رو به پایین می باشد.

 

  • توربو فیتنس : این برند سابقه دو دهه تجربه در ساخت انواع تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی را دارد . شرکت اصلی این برند در شهر تایپه تایوان می باشد.تمام تجهیزات تولید شده توسط برند توربو فیتنس از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و در سطح جهانی عرضه می شود.

 

  • اسپرتک : اگر به دنبال ظاهری زیبا و موتور قوی برای تردمیل هستید برند اسپرتک بهترین نوع تردمیل برای شما می باشد. این تردمیل با طرح  زیبایی که دارد باعث شده است در بین افراد مشتری زیادی داشته باشد موتور این تردمیل از کشور تایوان می باشد و در کشور چین مونتاژ می شود.استفاده از این نوع تردمیل برای همه آسان می باشد و اگر دنبال تردمیلی هستید که از نظر کیفیت در سطح بالا باشد و قیمت کمتری داشته باشد این تردمیل خانگی یک انتخاب مناسب برای شما می تواند باشد.

تردمیل های مکانیکی

تردمیل های مکانیکی

تردمیل مکانیکی چیست؟

تردمیل‌ها همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم به چندین نوع تقسیم می شوند ، که یکی از آنها تردمیل مکانیکی یا همان مگنتی می‌باشد. تردمیل‌های مکانیکی در مقابل تردمیل‌های برقی قرار دارند.

شاید با خودتان فکر کنید که این تردمیل‌ها نمی‌توانند مثل تردمیل‌های برقی کاربردی باشند پس خرید این تردمیل چه فایده‌ای دارد؟! اما باید بگوییم ویژگی تردمیل‌های مکانیکی منجر شده که در کشورهای دیگر از این وسیله ورزشی استقبال خوبی شود پس دانستن این ویژگی‌ها خالی از لطف نیست.

تردمیل‌های برقی موتور ندارند و بدون نیروی برق کار می‌کنند اگر می خواهید نحوه عملکرد این مدل تردمیل را بدانید با ما در ادامه مقاله همراه باشد.

عملکرد تردمیل مکانیکی

در تردمیل‌های مگنتی این شما هستید که تسمه کف تردمیل را به حرکت در می‌آورید و خبری از دکمه‌های عملکردی شروع، خاتمه، سرعت و غیره نمی‌باشد. زمانی که روی تردمیل می‌ایستید و شروع به راه رفتن و یا دویدن می‌کنید تسمه ای که در کف تردمیل قرار دارد به حرکت در می‌آید و این تسمه متناسب با سرعت شما حرکت می‌کند و هر چه سرعتتان بیشتریا کمتر شود سرعت تسمه نیز تغییر می کند.

ویژگی تردمیل‌های مکانیکی

  1. تردمیل های مکانیکی فاقد موتور می باشند به همین دلیل وزن کمتری دارند و در خانه فضای کمتری را اشغال میکنند.
  2. این نوع تردمیل ها به دلیل اینکه نیازی به برق ندارند شما می توانید در هرفضا و مکانی که می خواهید آن را قرار دهید و ورزش کردن لذت ببرید.
  3. تردمیل مگنتی همانند تردمیل های برقی در چربی سوزی و کاهش وزن فرد بسیار تاثیر دارد و کمک آن ها می توانید به وزن دلخواه خود برسید.پ
  4. در تردمیل های مکانیکی برای به حرکت در آوردن تسمه تردمیل تمام توان خود را میگذارید و در نتیجه کالری بیشتری نسبت به زمانی که روی تردمیل های برقی ورزش میکنید ، میسوزانید .
  5. تردمیل های مکانیکی سروصدای کمتری نسبت به تردمیل های برقی دارند و اگر در خانه های آپارتمانی زندگی میکنید این نوع تردمیل برای شما بسیار مناسب است.
  6. همانطور که گفته شد این نوع تردمیل ها فاقد موتور و اجزای الکتریکی هستند در نتیجه طول عمر بیشتری دارند و نگهداری از این نوع تردمیل راحت تر است و همچنین هزینه تعمیرات زیادی هم ندارند.
  7. بعضی از مدل های تردمیل مکانیکی تاشو هستند و اگر فضای کمی در خانه دارید می توانید بعد از ورزش آن را جمع کنید و در زیر تخت و یا هر فضای دیگر که میخواهید آن را بگذارید.

معایب تردمیل‌های مکانیکی

  1. تردمیل های مکانیکی فاقد دکمه توقف اضطرای می باشد ، اگر در زمانی نیاز داشتید که به طور ناگهانی از تردمیل پایین بیایید باید ابتدا دسته های موجود در دو طرف تردمیل را گرفته و پاهای خود را در دوطرف تسمه میگذارید و به راحتی از تردمیل پایین بیایید بعد از گذشت یک مدت تسمه تردمیل از حرکت می ایستد و متوقف می شود .
  2. همچنین تردمیل های مکانیکی دکمه های تنظیم و کنترل ندارند و قابل برنامه ریزی نمی باشند.

بعضی از مدل‌های تردمیل‌ های مکانیکی بدون موتور، دارای مانیتور می‌باشد و با یک باتری ساده کار می‌کند که اطلاعاتی مثل کالری، ضربان قلب، زمان سپری شده و مسافت و اطلاعات مربوط به تمرین را به شما نمایش می‌دهند. برای جابه جایی آسان تردمیل در جلوی اکثر این تردمیل‌ها چرخ‌هایی قرار داده شده است که به راحتی بتوانید آن را از این اتاق به اتاق دیگر ببرید.

اگر زانو درد و مشکلات مفصلی دارید تردمیل‌های مکانیکی توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه این تردمیل‌ها سیستم کمکی ندارند که کف تردمیل را به حرکت در بیاورند و تمرین با آنها شدت و تأثیر بیشتری بر مفاصل زانو و ران دارد از این رو تمرین با این تردمیل‌ها فشار بیشتری به بدن وارد می‌کند و برخلاف تردمیل‌های برقی شاید قادر به تمرینات طولانی و سریع نباشید.

انتخاب تردمیل برقی یا مکانیکی به هدف شما بستگی دارد. مشاوران ما در شرکت وزنه می‌توانند شما را جهت خرید یک تردمیل مناسب راهنمایی کنند همچنین می‌توانید مقاله راهنمای خرید تردمیل را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

تردمیل های آبی

تردمیل های آبی :

تردمیل یکی از بهترین وسایل ورزشی می باشد که افراد از این وسیله برای حفظ اندام خود استفاده می کنند، اما ساعت ها دویدن یا راه رفتن روی یک سکو ممکن است برای شما خسته کننده باشد. امروزه از تردمیل ابی در مراکز توانبخشی و برای درمان استفاده می شود.

تردمیل زیر آب حرکت پیاده روی در خشکی را شبیه سازی می کند، با این تفاوت که آب فشار بسیار کمتری به مفاصل وارد می کند. شما با استفاده از تردمیل آبی می توانید تمرینات هوازی یکسان، چربی سوزی، و تمرینات ساق پا را انجام دهید. بر روی تردمیل آبی هر چه سریعتر بدوید یا راه بروید مقاومت آب به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند و آب یک محیط کنترل شده و گرم را برای بیماران فراهم می کند تا بتوانند ورزش کنند.

این نوع درمان می تواند برای همه افراد مفید باشد، از جمله برای افرادی که عمل جراحی داشته اند و بهبود پیدا کرده اند ، و یا افرادی که دارای بیماری های آرترز ، دیابت و فشار خون بالا مناسب می باشد. افرادی که دارای سلامتی جسمی هستند و مشکلی ندارند می توانند از تردمیل های آبی برای بالا نگه داشتن روال تمرینی و بالا رفتن سطح سلامت بدن خود استفاده کنند .

(آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توان از آب به عنوان یک درمان استفاده کرد؟ خوب، ممکن است تعجب آور باشد، اما استفاده از آب به عنوان یک درمان احتمالا به قدمت بشریت است. آب درمانی یک روش درمانی باستانی است که توسط یونانیان ابداع شد.

اعتقاد بر این است که پدر سباستین نایپ (Father Sebastian Kneipp) کسی بود که خواص درمانی آب را کشف کرد. هنگامی که مشخص شد که آب می تواند بیماری هایی مانند میگرن تا بیماری های قلبی عروقی را درمان کند، روند آب درمانی در سراسر جهان گسترش یافت. پس از کشف خواص آب درمانی، استفاده از آن در تمدن های مختلف از جمله رومی های باستان، چینی ها و مصری ها گسترش پیدا کرد.)

مزیت آب درمانی با تردمیل آبی :

  1. توانایی جسمانی ، قدرت بدنی و استقامت بدن فرد بالا میرود.
  2. باعث انعطاف مفصل ها می شود و خشکی مفصل ها از بین میرود.
  3. سیستم عصبی بدن را تقویت می کند.
  4. باعث آرامش در فرد و بالا رفتن سطح کیفیت خواب می شود.
  5.  با انجام ورزش در آب فرد در بدن خود احساس درد و یا خستگی که قبلا در بدن خود داشته است از بین میرود.
  6. درمان بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون
  7. حفظ سلامت بدن
  8. درمان آرترز و درد مفاصل

تردمیل های زیر آب روز به روز محبوب تر می شوند، اما بیشتر مردم از مزایای آن بی اطلاع هستند. پیاده روی در آب گرم در واقع یک راه عالی برای انجام تمرینات قلبی عروقی بدون وارد کردن فشار زیادی به بدن است.

تردمیل های آبی و آب درمانی مزایای بیشماری دارند و اگر مبتلا به بیماری های که گفته شد و یا بیماری خاص دیگری هستید می توانید با تهیه یک تردمیل آبی و مشاوره با فیزیوتراپ تمرینات خود را شروع کنید .

بهبود صدمات فیزیکی

کاربرانی که تردمیل آبی را برای تمرین انتخاب می‌کنند با کاهش وزن 70 درصدی روبه‌رو خواهند شد. به همین دلیل، تمرین بر روی تردمیل آبی با کاهش فشار بر اندام‌های آسیب دیده همراه است و می‌توان از این قابلیت در جهت توان‌بخشی و بهبود این اندام‌ها مثل مچ، ساق و زانوی پا استفاده کرد.

بیماران سالخورده پس از تعویض مفصل ران نیز می‌توانند با استفاده از این تردمیل در آب گرم به تسکین درد یا توانبخشی اقدام نمایند.

تناسب وزن و عضله‌سازی با تردمیل آبی

مقاومت یا اینرسی موجود در مایعاتی مانند آب باعث می‌شود تا حرکت کردن در درون آن‌ها سخت‌تر از حالت عادی باشد. این خاصیت آب می‌تواند با عضله‌سازی و سوزاندن 4 برابری کالری نسبت به تردمیل‌های عادی به تناسب اندام شما کمک کند. فراموش نکنید که برای استفاده‌ی بهتر از این قابلیت، بهتر است که ارتفاع آب را تا زیر زانوها تنظیم کنید.

محیط کنترل شده برای بیماران خاص

تردمیل آبی SX2000 از بهترین پیشنهاد‌ها برای آن دسته از افرادی است که از صدمات نخاعی یا عصبی رنج می‌برند. آن‌ها می‌توانند در محیطی کنترل شده به برداشتن اولین گام‌های خود با سرعت بسیار پایین اقدام کنند و از این طریق برنامه‌های توانبخشی خود را اجرا کنند.

باید اضافه کنیم که بیماران مبتلا به سکته مغزی نیز می‌توانند با اعتماد به این وسیله‌ی فوق‌العاده به بازیابی مجدد مهارت‌های خود دست یابند. این وسیله با استفاده از کشش سطحی موجود در آب و همین طور دو هندریل که در دو طرف دستگاه وجود دارد، تعادل این دسته از بیماران را به خوبی حفظ می‌نماید.

بهترین برندهای تردمیل های آبی :

  • هیدروجیم : افراد مسن و تمام کسانی که با مشکلات تعادلی، مفصلی، اختلالات اسکلتی و عضلانی، فلج موضعی مواجه هستند، بدون نگرانی از عوارض جانبی موجود در استفاده از تردمیل های معمولی می توانند با یک تردمیل آبی ورزش کنند. اکثر ورزشکاران حرفه ای برای افزایش قدرت و بازده عضلات خود از این نوع تردمیل بهره می گیرند. دستگاه به دلیل برخورداری از پایه های فیکس به خوبی در استخر ثابت می ماند و نیز از مزایای این تردمیل آبی این است که به دلیل عدم استفاده از روغن، آب استخر آلوده نخواهد شد.

 

  • سوشیانت : تردمیل آبی به منظور درمان بسیاری از بیماری هایی مانند(MS، جراحت های ناشی از شکستگی، تعویض ACL و زانو) استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده هر فرد به میزان شدت عارضه بهبودی متفاوتی را به دست می آورد. شرکت سوشیانت در درمان های آبی با تردمیل پیشتاز می باشد. این نوع تردمیل های برای رفع نیاز محیط های درمانی و ورزشی تولید شده است و همچنین مجموعه سوشیانت دارای تردمیل های پیشرفته برای همه سنین و متناسب با هر میزان تحرک می باشد.

 

  • فریال : این شرکت به عنوان اولین برند رسمی تردمیل آبی در ایران فعالیت می‌کند و مدل‌های با کیفیتی از نوع تردمیل های آبی را به بازار عرضه کرده است. تردمیل آبی SX2000 یکی از مدل‌های تردمیل‌های آبی است که به شرکت فریال تعلق دارد.تمرین در آب جهت درمان بسیاری از صدمات فیزیکی توصیه می‌شود. همچنین ویژگی‌های پرتعداد آب نظیر فشار هیدرواستاتیک باعث می‌شود تا نقش بسیار زیادی در بهبود گردش خون، کاهش ضربان قلب، افزایش متابولیسم و بالا رفتن کالری‌سوزی داشته باشد.

 

  • آکوامیل : تردمیل های  آبی برند آکوامیل (Aqua Mill) تولید مستقل شرکت طراحان طبی متین میباشد. این نوع تردمیل هیدروتراپی یک سیستم آب درمانی پیشرفته می باشد که به کاربر امکان میدهد روی تردمیل و درون آب راه رفته و حتی بدود. وقتی استخر آب با تردمیل ترکیب میشود، شرایط یک محیط آب درمانی عالی را برای انجام حرکات بیومکانیکی فراهم میکند، به همین دلیل این سیستم هیدروتراپی جانشین خوبی برای انجام این حرکات در محیط های خشک است.از تردمیل هیدروتراپی آکوامیل برای درمان های موثر طبی، توانبخشی استفاده میشود. کاربر آکوامیل میتواند بیمار یا فرد سالم با توان های بدنی مختلف باشد و محدوده سنی خاصی برای استفاده از آن نیز وجود ندارد.ریکاوری بعد از جراحی های پایین تنه، بهبود تحرک، مدیریت وزن، کنترل درد، تناسب اندام و ریلکس سازی بدن از موارد استفاده از این تردمیل آبی میباشد.

تردمیل های مخصوص آب درمانی با طراحی زیبا و مهندسی شده، جای کمی را اشغال میکند و تقریبا در هر محلی قابل نصب است. به طوری که دو دستگاه آکوامیل با محل پذیرش، رختکن و دوش، مجموعا به حدود پنجاه متر مربع نیاز دارد. قیمت این دستگاه تردمیل هیدروتراپی، هزینه های جاری و درآمد آن به گونه ای است که در عرض شش ماه به نقطه سر به سر میرسد و کل سرمایه خریدار برمیگردد.

 

از گذشته تا به امروز، استفاده از آب و خاصیت‌های ویژه آن مانند غوطه وری، کاهش وزن، اعمال نیروی مقاومتی مناسب در درجات مختلف حرکتی مفاصل بر عضلات مورد توجه پزشکان، فیزیوتراپیست ها و کادر توانبخشی به منظور درمان آسیب های اسکلتی عصبی عضلانی، آسیب های ورزشی و همچنین توانبخشی بعد از جراحی ها بوده است.

باشگاه های ورزشی میتوانند با تهیه این دستگاه خدمات مضاعفی نظیر آکوا فیتنس را به مشتریان خود ارائه دهند یا مشتریان جدیدی مانند افراد دارای اضافه وزن، سالمندان و یا ورزشکاران آسیب دیده را به مجموعه اضافه کنند.

 

سخن پایانی :

در این مقاله به نقد و برسی راجع به انواع تردمیل و بهترین برندهای تردمیل آن پرداختیم ، این روزها به دلیل بیشتر شدن خرید تردمیل برای آپارتمان ها و باشگاها سوالاتی قبل از خرید این وسیله در ذهن فرد ایجاد می شود. بنابراین اگر می خواهید از وارد کننده برند های معتبر تردمیل در ایران خرید اینترنتی داشته باشید و برای کارشناسی و توضیحات بیشتر برای خرید تردمیل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان طب آسیا در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید