مقالات, ورزش و تناسب اندام

نوشیدن قهوه قبل از ورزش

نوشیدن قهوه قبل از ورزش

یکی از محبوبترین نوشیدنی های دنیا قهوه میباشد. شاید شما یکی از طرفداران قهوه باشید و اگر یک روز قهوه ننوشید دچار سردرد میشوید. مسئله ای که در این مقاله به آن پرداخیتم این است که آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش تاثیری بر روی تمرینات ما دارد ؟ آیا این تاثیرات مفید هستند یا مضر؟ چگونه نوشیدن قهوه میتواند بر روی تمرینت ورزشی ما تاثیرگذار باشد؟ برای پاسخ به تمام این سوالات کارشناسان ما در طب آسیا این مقاله را تهیه کردند تا به تمامی ابهامات در مورد مصرف قهوه قبل از تمرینات پایان ببخشند. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ی نوشیدن قهوه قبل از ورزش

قهوه یکی از نوشیدنی ها محبوب و پرطرفدار در جهان می باشد که چند نوع مختلف دارد و ما باید بدانیم ک کدام نوع قهوه برای چه زمانی مناسب است. و برای این که نوشیدن قهوه اثرات منفی در بدن شما نگذارد باید با انواع مختلف آن آشنا شوید .

یک از زمان های مناسب نوشیدن قهوه قبل از ورش میباشد که به تازگی  بین ورزشکاران بسیار رایج شده. آیا واقعا نوشیدن قهوه قبل و هنگانم فعالیت های ورزشی و بدنی موئثر است ؟ در ادامه به توضیحات و نکات بیشتر در باره نوشیدن قهوه قبل از ورزش می پردازیم.

تاثیر نوشیدن قهوه بر ورزش

این نوشیدنی  علاوه بر عطر و طعم بسیار دلنشین،کافئین بسیار بالایی دارد و این امر موجب می شود که انرژی زیادی به بدن شما وارد کند از این رو این نوشیدنی ورزشکاران و مشاغلی که شیفت های سنگینی دارند را مجذوب خود کرده است.

قهوه در کشور های اروپایی و آمریکا به عنوان داروی ورزشی شناخته می شود و ورزشکاران به این دلیل قبل یا در حین تمرین قهوه می نوشند تا سوخت و ساز بدن در هنگام ورزش بالا برود و انرژی کافی برای انجام تمرینات را داشته باشند. در حقیقت یکی از ویژگی های جالب قهوه این است که خیلی سریع جذب بدن می شود. و بعد از تقریبا کمتر از یک ساعت کافئین جذب خون می شود و بین 0.5 تا 3.5 درصد از کافئین همراه ادرار و عرق دفع می شود.

نوشیدن قهوه قبل از ورزش

بر اساس تحقیقات، نوشیدن قهوه قبل از ورزش تاثیر بسیاری در درست کارکردن سیستم عصبی ورزشکاران دارد. لذا باید در این مورد را در نظر داشت که تاثیرات مثبت یا منفی نوشیدن قهوه قبل از ورزش به میزان و زمان و نوع آن بستگی دارد.

اگر نوشیدن قهوه 60 دقیقه قبل از شروع ورزش یا تمرین باشد، باعث تشدید غلظت پلاسما می شود و سوخت ساز بدن را بالا برده و عملکرد بدن بهبود می بخشد و علاوه بر آن باعث می شود بدن برای دریافت انرژی بیشتر از سوزاندن ذخایر چربی استفاده کند و این امر موجب سوزاندن کالری بیشتری می شود.

یکی دیگر از دلایل نوشیدن قهوه قبل از ورزش این است که این عمل باعث می شود تا  ماهیچه ها بعد از انجام فعالیت و تمرینات سخت دیرتر احساس خستگی کنند.

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش

مزایای نوشیدن قهوه قبل از ورزش

1.افزایش تمرکز

نوشیدن قهوه قبل از ورزش به تقویت ذهن و افزایش تمرکز شما کمک چشم گیری می کند و تمرکز در انجام حرکات ورزشی بسیار مهم و حیاتی است. هنگامی که شما تمرین با وزنه انجام می دهید یا هوازی کار می کنید نیاز دارید تا روی قسمت های (عضلات درگیر بدن) تمرکز کنید تا حرکت شما تاثیر گذار تر باشد و زود تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

2.کاهش خستگی و انقباض عضلات بعد از ورزش و تمرین

اکثرا ورزشکاران بعد از انجام ورزش و تمرینات بدنسازی احساس درد و خستگی و منقبض بودن در عضلات را دارند اما نوشیدن قهوه قبل از ورزش به شما کمک بسیاری می کند تا این درد را احساس نکنید و خستگی و گرفتگی کمتری نسبت به گذشته داشته باشید.

3.پیشگیری از مریض شدن

بر اساس تحقیقات گفته شده که نوشیدن روزی 4 فنجان قهوه در طول روز (قهوه هایی که میزان کافئین پایینی دارند) برای تنظیم فشار خون و به بود سلامت قلب و گردش خون کمک به سزایی می کند.

4.افزایش چربی سوزی

نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث می شود تا بدن با سوزاندن سلول های چربی به انرژی مورد نیاز خود برای انجام تمرینات ورزشی دست یابد و از این رو چربی سوزی چندین برار می شود .

تاثیر نوشیدن قهوه بعد از ورزش معایب آن

بسیاری از ورزشکاران به اشتباه و از روی ندانستن بعد از ورزش یا بعد از تمرین به سراغ نوشیدن قهوه میروند. باید به این موضوع اهمیت داد که بعد از ورزش هم درست مثل هنگام ورزش ضربان قلب مقداری بالاتر از حد نرمال خود می باشد و در این زمان نوشیدن قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین دار پیشنهاد نمیشود چون کافئین باعث می شود تا ضربان قلب بالاتر برود و این عمل موجب چندین برار شدن ضربان و در نهایت برای شما عوارضی مانند عصبی شدن،اختلال در خواب و تپش قلب به سراغ دارد.

کلام پایانی

در مجموع نوشیدن قهوه قبل از ورزش به افزایش انرژی و قدرت بدنی شما، بهبود عملکرد بدن و جلوگیری از اضافه وزن کمک بسیاری می کند. رعایت نکاتی ک در این مقاله به آن اشاره کردیم باعث میشود تا بتوانید بدون آسیب رساندن به بدنتان از مزایای نوشیدن قهوه قبل از ورزش بهره مند شوید. شما همانطور که بر روی تردمیل خانگی یا دوچرخه ثابت اسپینینگ تمرین میکنید قهوه خود را میل کنید و از ورزش کردن لذت ببرید. شما میتوانید برای مشاهده تجهیزات ورزشی بیشتر مانند الپتیکال، اسکی فضایی، دوچرخه ثابت مبله و ایربایک به سایت طب آسیا مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی طب آسیا با بیش از ده سال سابقه فروش تجهیزات ورزشی شرایط خرید اقساطی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای اطلاع بیشتر از شرایط خرید با مشاورین ما در طب آسیا تماس حاصل فرمایید یا نظرات خود را کامنت کنید.

 

خرید تجهیزات ورزشی از فروشگاه طب آسیا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید