تردمیل, تناسب اندام, مقالات

تردمیل و چربی سوزی های دور شکم

تردمیل و چربی سوزی های دور شکم

تردمیل و چربی سوزی های دور شکم

یکی از دلایل مهم استفاده از تردمیل لاغری شکم و چربی سوزی است. در اکثر افراد تجمع چربی ها در نواحی شکم و پهلوها می باشد که دلیل اغلب آنها نداشتن تحرک و خوردن غذاهای پرکالری است. به همین علت بسیاری افراد به دنبال راهی برای آب کردن چربی های شکم هستند. از این رو افراد تمایل دارند بدانند که آیا تردمیل باعث لاغری شکم میشود؟

در این مقاله سعی داریم به بررسی بهتر این موضوع بپردازیم با ما باشید.

ممکن است برخی افراد ران ها یا بازوهای معمولی داشته باشند و در نواحی شکم دچار چاقی و انباشتگی چربی بشوند. حائز اهمیت است که این چاقی نیز با گرفتن رژیم غذایی از بین نرفته و با این کار تنها سایر اندام ها لاغرتر میشوند.

مادامی که به این مشکل برمیخورید باید از سایر دستگاه ها و ابزارهای کمکی استفاده کنید تا بتوانید به صورت موضعی مشکل خود را برطرف کنید. فواید تردمیل باعث شده که جز یکی از دستگاههای محبوب ورزشی باشد. به طوری که این دستگاه ابزاری عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن، لاغری و حفظ تناسب اندام می باشد.

چاقی و اضافه وزن

چاقی بر اثر تجمع بیش از اندازه چربی در بافت های مختلف بدن به وجود میآید و به صورت طبیعی در بدن همه افراد مقداری چربی وجود دارد. اما در صورتی که کالری بیشتری وارد بدن گردد یا بدن نتواند عملیات سوخت و ساز را به درستی انجام دهد،چربی در قسمت های مختلف بدن تجمع پیدا میکند. چاقی عوارض زیادی برای بدن به وجود میآورد و زمینه بروز بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک را فراهم میکند.

متخصصان برای درمان چاقی تاکید فراوانی روی ورزش دارند. تردمیل یکی از عوامل موثر بر کاهش وزن از طریق ورزش میباشد. انجام این فعالیت ورزشی به صورت منظم، علاوه بر تناسب اندام، موجب درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود.

استفاده از تردمیل علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، فواید دیگری نیز دارد از قبیل :

تقویت سیستم قلب و عروق، بهبود سوخت و ساز در بدن، کاهش کلسترول، افرایش اکسیژن رسانی به خون، بهبود فشار خون، ایجاد شادی و نشاط، افزایش مقاومت بدن در برابر استرس، بهبود تراکم استخوان، بهبود خلق و خو، افزایش قدرت عضلانی، بهبود حرکت مفاصل و عدم فشار وارد کردن به مفاصل، افزایش انعطاف پذیری بدن، قابلیت تنظیم سرعت و شیب به صورت دستی،نظارت بر تمرینات ورزشی و استفاده آسان در منزل

لاغری شکم با تردمیل

لاغری شکم با تردمیل

تردمیل علاوه بر چربی سوزی نواحی ران، باسن و پهلو، سبب چربی سوزی شکم نیز میشود. چربی های درون شکمی سلامت بافت های داخل شکم را به خطر میاندازند. این نوع چربی ها بافت هایی مانند کبد، روده، قلب، معده و … را احاطه کرده و عملکرد اعضای بدن را دچار اختلال میکنند.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه میکنند که برای حفظ سلامتی بدن، هر چه زودتر باید چربی های شکم آب شوند. برای اینکه چربی های شکم شما با تردمیل آب شوند، لازم است به صورت روزانه تمرینات ورزشی را انجام دهید. همچنین لازم است به مرور زمان شدت تمرینات را افزایش دهید. ممکن است در اوایل تمرینتان، تغییراتی در شکم خود احساس نکنید.

اما اگر تمرینات را مرتب انجام دهید و به برنامه غذایی خود نیز دقت داشته باشید، خیلی زود نتایج مطلوبتان حاصل خواهد شد. بسیاری از افراد از تردمیل برای لاغری شکم در مدت زمانی کوتاه به نتایجی عالی دست پیدا میکنند. البته این افراد فقط به تمرینات تردمیل بسنده نکرده و از تمرینات دیگری همچون دراز نشست، دوچرخه سواری و دیگر تمرینات استفاده میکنند. همچنین به برنامه غذایی خود اهمیت داده و غذاهای پرکالری را از برنامهاشان حذف میکنند.

همچنین برای اثربخشی بیشتر چربی سوزی با تردمیل، استفاده از روغن های طبیعی بسیار پیشنهاد میشوند. میتوانیدروغن هایی مانند سیاهدانه را بر نواحی مورد نظر مانند شکم بمالید و سپس از تردمیل استفاده کنید. در این صورت با انتقال گرما فرایند چربی سوزی سریع تر اتفاق میافتد.

برای لاغری شکم با تردمیل باید از برنامه ورزشی مختص خودتان پیروی کنید. بهتر است تنوع سرعت و تنوع حرکت را در برنامه خود جای بدهید تا بدن انرژی بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشد. زمانی که از تردمیل استفاده می کنید و مایلید چربی های شکم را سریع تر و در کمترین زمان از بین ببرید، بهتر است شیب دستگاه را زیاد کنید و در زمان دویدن یا راه رفتن، برای خود مقاومتی ایجاد کنید. زمانی که شیب تردمیل را زیاد می کنید، عضلات ناحیه شکم باسن و ران ها بیشتر فعالیت انجام می دهند و فشار بیشتری به این نواحی وارد می شود.

توجه داشته باشید که برای اینکه سطح تمرینات خود را افزایش دهید، باید 3 عنصر زمان، شیب و سرعت را به صورت همزمان افزایش دهید و با در نظر گرفتن هدف خود باید ورزش را در سطح تمرینات بالایی انجام بدهید. همانطور که گفتیم بهتر است در زمان شروع ورزش از برنامه ای منظم و اصولی پیروی کنید تا آمادگی جسمانی شما افزایش
پیدا کند و این را مدنظر قرار دهید که سطح امادگی جسمانی هر فرد با دیگری متفاوت است و نباید برای بدست آوردن نتیجه دلخواه عجله داشته باشید.تغییرات تقریبا بعد از دو هفته در اندام شما ظاهر می شوند و تا بدست آودن نتیجه نهایی مدنظرتان باید حداقل سه ماه صبر کنید و ناامید نشوید.

زمانی که بر روی تردمیل به قسمت معینی از بدن فشار وارد میکنید، با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن می توانید چربی سوزی را در آن ناحیه راه بیندازید و با آب شدن چربی شکم به فرم دلخواهتان برسید. پیروی از یک رژیم غذایی متناسب را فراموش نکنید تا زودتر به هدف مورد نظرتان برسید، زیرا حتی اگر شما ورزش سنگینی هم انجام دهید و به همان میزان با خوردن غذاهای مضر، کالری وارد بدن کنید، لاغری و چربی سوزی در بدن شما رخ نمی دهد و تلاشتان بی نتیجه خواهد ماند.

13 نکته مهم برای استفاده از تردمیل

13 نکته مهم برای استفاده از تردمیل :

1 .برنامهی ترکیبی داشته باشید

نقش ورزش کردن در کاهش وزن بدیهی است. جانت همیلتون (Hamilton Janet) فیزیولوژیست ورزشی در مؤسسه Strong Running در آتلانتا، میگوید برای کاهش وزن، باید کالری بیشتری بسوزانید و برای این کار میتوانید مدت زمان یا شدت ورزش را افزایش بدهید. اما مشکل این است که اگر با ورزش کردن، بیشازحد به ماکزیمم ضربان قلبتان نزدیک شوید،خیلی زود نیز از پا میافتید.

از طرف دیگر اگر قرار باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید هم باید مدت زمان زیادی صرف کنید تا نتیجه بگیرید. همیلتون میگوید راههای زیادی نیز برای پیروی از یک برنامهی ترکیبی پیادهروی وجود دارد.

در بعضی روزها، همان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیادهروی همیشگیتان روی تردمیل را کمی سریعتر انجام بدهید و در روزهای دیگر، طولانیتر و کندتر پیش ببرید، مثلا حدود یک ساعت یا بیشتر پیادهروی کنید.

2 .سرعت مناسب خودتان را پیدا کنید

در واقع، محققان طی مطالعهای که در زمینه علوم و پزشکی در تمرین و ورزش انجام دادند دریافتند خانمهایی که به مدت دو دقیقه با سرعت و شدت بالا میدوند (و سپس به مدت سه دقیقه سرعتشان را پایین میآورند)، روز بعد از تمرین، نسبت به کسانی که روال آرام و پیوستهای را دنبال میکنند کالری بیشتری میسوزانند. و نکتهی جالب توجه اینکه در یک هفته بعد از تمرین چهار درصد بیشتر چربی میسوزانند. در حالی که گروهی که سرعت و تمریناتشان ثابت بود، چربی سوزی نداشتند.

به گفتهی همیلتون، برای شروع، نسبت فواصل زمانی را ۱ به ۲ یا ۱ به ۱ بگذارید. یعنی سرعتتان را تا ۳۰ الی ۶۰ ثانیه افزایش بدهید، سپس آن را به مدت همان زمان یا دو برابر کاهش بدهید. همیلتون میگوید سرعتی را انتخاب کنید که میتوانید دو تا پنج دقیقه با آن سرعت تمرین کنید. باید احساس کنید قدرتتان درحال افزایش است، نه اینکه زود خسته شوید. بعدا میتوانید شدت تمرینتان را بیشتر کنید، اما این کار به میزان تمرینتان بستگی دارد. بنابراین بهتر است اول امتحان کرده و بعد تمرین کنید.

3.شیب را هوشمندانه تغییر دهید

کاملا بدیهی است که با افزایش شیب، کالری بیشتر بسوزانید. اما متأسفانه، پیادهروی یا دویدن بر روی شیب تند میتواند برای بدن شما سخت باشد. همیلتون میگوید: «اکثر افراد بهطور غریزی این موضوع را میدانند، اما به محض اینکه روی تردمیل میروند همه چیز یادشان میرود، شیب را افزایش میدهند و تمام مدت تمرین با همان شیب کار میکنند». به پیشنهاد همیلتون بهجای اینکه از همان ابتدا شیب را تنظیم کنید، فرض کنید خارج از منزل هستید. یاد بگیرید از تپه ها نیز با همان شدتی که در یک مسیر صاف حرکت میکنید بالا بروید. ممکن است در ابتدا مجبور شوید سرعتتان را کمی کاهش دهید، اما این فرصتی است که میتوانید عضلههای باسن و پاها را تقویت کنید.»

به گفتهی او حتی میتوان برای شیب هم فواصل زمانی تعریف کرد. شیب را برای یک تا دو دقیقه بین ۲ تا ۴ درصد بالا ببرید و سرعتتان را تا 0/1 یا 0/2 کاهش دهید. سپس دوباره شیب را بهمدت یک تا دو دقیقه به صفر برسانید و دوباره همین روند را تکرار کنید. وقتی در این کار مهارت پیدا کردید، میتوانید بر روی کم و زیاد کردن سرعت کار کنید.

4.بعضی روزها تمرینتان را طولانیتر کنید

گاهی پیش آمده است که بهطرز شگفت انگیز، ۵ کیلومتر پیادهروی روی تردمیل را بهاندازهی ۲ کیلومتر از آن احساس کردهایم. همیلتون میگوید: «با تمرین طولانیتر، میتوان حدود ۵۰ درصد کالری بیشتر سوزاند». در این مواقع بهجای اینکه ۳۰ دقیقه تمرین کنید، زمانتان را به ۴۵ دقیقه افزایش دهید و ۵۰ درصد کالری بیشتری بسوزانید. البته که دنبال کردن روزانهی این تکنیک خوب نیست، اما بعضی روزها با تغییر روالتان میتوانید نتیجهی بهتری بگیرید.

5 .از تمرینهای دیگر غافل نشوید

تحقیقی که در مجلهی فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است نشان میدهد که بهترین راه برای کاهش وزن، تکرار دوباره و دوبارهی یک روال همیشگی نیست. تمرینات مقاومتی، استقامتی و کششی را با فواصل زمانی مختلف ترکیب کنید تا سریعتر به هدفتان برسید.

6.برای لاغری شکم با تردمیل ابتدا با پزشک خود مشورت کنید

پیش از آغاز استفاده از تردمیل بهتر است با یک پزشک متخصص ارتوپد یا طب فیزیکی مشورت کنید تا به شما در انتخاب حجم و نوع فعالیت بر تردمیل کمک کند.مثلا ممکن است شما با توجه به داشتن ساییدگی مفصل زانو اجازه تمرینهایی همچون دویدن سرعتی بر روی تردمیل را نداشته باشید.

7.کفش مخصوص پیادهروی بخرید

مهمترین نکته برای خریدن کفش ورزشی اطمینان از راحت بودن پای شما در آن است.همچنین در هنگام انتخاب کفش به تخت بودن آن توجه کنید و مطمئن شوید حداقل یک سانت پاشنه داشته باشد.

8 .برای لاغری شکم با تردمیل در طول و قبل از تمرین آب بنوشید

یک ساعت قبل از شروع تمرینتان برای لاغری شکم با تردمیل، نیم لیتر آب بنوشید. با توجه به اینکه حداقل زمان مورد نیاز برای تمرین شما ۳۰ دقیقه است، باید مراقب کم آب نشدن بدنتان در حین تمرین باشید. همچنین وجود یک بطری آب نیم لیتری در حین تمرین میتواند به انجام بهتر تمرین توسط شما کمک کرده و در لاغر شدن شکم شما به وسیله تمرین با تردمیل تاثیرگذار باشد.

9 .جوراب ضخیم ورزشی بپوشید

جورابهای ضخیم ورزشی به راحتتر بودن پای شما در حین تمرین کمک میکنند و همچنین احتمال آسیب به پای شما در حین تمرین را کاهش میدهند.

10 .گرم و سردکردن را در حین تمرین لاغری شکم با تردمیل فراموش نکنید

حداقل ۵ الی ۷ دقیقه (بسته به مدت زمان تمرینتان) زمان خود را به گرم کردن و همین میزان زمان را به سرد کردن اختصاص بدهید.

11 .در حین دویدن بر روی تردمیل دستهایتان را حرکت دهید

بهتر است در هنگام دویدن روی تردمیل همانند دویدن در فضای باز و عادی دستهایتان را همزمان با پاهایتان حرکت دهید.
این کار باعث افزایش مصرف کالری شما میشود و به تمرین لاغری شکم با تردمیل شما کمک میکند.

12 .به تنظیمات روی تردمیل دقت کنید

حواستان به بخش تنظیم سرعت و شیب دستگاه تردمیل باشد، این بخشها کام ًلا تحت کنترل شما میباشد و میتوانید آنها را کم/زیاد کنید. برای تنظیمات اولیه از دفترچه راهنما کمک بگیرید و در ابتدا راحتترین حالت را انتخاب کنید، و در زمانیکه حرفهایتر شدید بهتر است میزان شیب و سرعت را باتوجه به آمادگی بدنیتان تنظیم کنید.

13 .از گیرههای امنیتی استفاده کنید

بدون شک با حرفهایتر شدنتان احساس میکنید دیگر نیازی به این گیرههای امنیتی ندارید؛ اما لازم است بدانید که این گیرهها به شما کمک میکنند تا هنگامیکه تعادلتان را از دست دادید، به زمین نیفتید. فراموش نکنید که بعد از اتمام تمرین بلافاصله از دستگاه تردمیل پایین نیایید و 5 دقیقه زمان بگذارید تا بدن را آرام آرام سرد کنید و آن وقت سرعت دستگاه را به صفر برسانید و از تردمیل پایین بیایید.

سخن پایانی

امیدواریم مقاله تردمیل و چربی سوزی های دور شکم برایتان مفید بوده باشد. درصورتی که مایل به خرید تردمیل های ارزان قیمت و به صرفه تری هستید میتوانید جهت اطلاع از فروش و مشاهده لیست قیمت تردمیل به وبسایت طب آسیا مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید