دوچرخه ثابت, مقالات

چگونه دوچرخه ثابت مناسب خود را پیدا کنیم؟

چگونه دوچرخه ثابت مناسب خود را پیدا کنیم؟

در این مقاله می خوانید:

چگونه دوچرخه ثابت مناسب خود را پیدا کنیم؟

شاید هنگامی که برای خرید دوچرخه ثابت به فروشگاه می روید، به پیشنهاد فروشنده و علی‌رقم میل خودتان در لحظه وادار به انتخاب و خرید شوید. اما امروزه اینترنت این امر را میسر می‌سازد که پیش از هر نوع خریدی از جمله دوچرخه ثابت به اندازه کافی تحقیق کنید و اطلاعات کاملی را بدست آورید . این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین دوچرخه ثابت را با توجه به نیاز، شرایط جسمانی و بودجه‌تان خریداری نمایید .

زمانی که صحبت از ورزش های مناسب برای قلب و عروق می شود، دو دستگاه هستند که اولویت بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها دارند. این دو دستگاه تردمیل و دوچرخه ثابت می‌باشند. احتمالا اکثر افراد هنگامی که به ورزش در خانه فکر می کنند، دستگاهی که به طور پیشفرض در ذهنشان می‌آید تردمیل است. اما دوچرخه مبله نیز مزایای خاص خود را دارد که از آن جمله می توان به قیمت پایین‌تر، اشغال فضای کمتر در خانه و آسان‌تر بودن فرایند استفاده از آن اشاره کرد.

اگر در خرید دوچرخه ثابت مردد هستید و یا انتخابتان را کرده‌اید و فقط به دنبال نکات مهم موثر در قیمت دوچرخه ثابت جهت انتخاب مدل مناسب هستید، با ما همراه باشید.

اهمیت دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری جزوی از کودکی ما بوده و همگی کم و بیش خاطراتی از آن داریم. ولی استفاده از دوچرخه با بزرگ‌تر شدنمان کمرنگ‌تر شده و دیگر مانند قبل به سراغ دوچرخه نمی‌رویم. اما به کمک تکنولوژی و پیشرفت وسایل ورزشی می‌توانید از دوچرخه ثابت استفاده کرده و حس و حال کودکی‌تان را یکبار دیگر زنده کنید. دوچرخه در دسته ورزش‌های کاردیو قرار دارد و می‌تواند باعث چربی‌سوزی و در نتیجه لاغری بدن شود. کاهش استرس، افزایش سلامت قلب و عروق، تقویت عضلات پا، انعطاف‌پذیری بهتر، تقویت عضلات پا، کاهش دردهای کمری و همچنین شادابی بیشتر از دیگر تاثیرات مثبت ورزش با دوچرخه ثابت هستند.

بیشتر افرادی که دوچرخه ثابت نامناسبی خریداری کرده باشند، با گذشت زمان دچار مشکلاتی مانند زانودرد و کمردرد می‌شوند. لذا خرید دوچرخه ثابت مناسب اهمیتی حیاتی دارد.

انواع دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت انواع مختلفی دارد که با یکدیگر تفاوت هایی دارند و دارای مزایا و معایب مختص به خود می‌باشند. حال قصد داریم انواع آنها را نام برده و کارایی هرکدام را برایتان شرح دهیم.

دوچرخه ثابت دارای 3 نوع مختلف است که عبارتند از :

  1. -دوچرخه ثابت ایستاده (اسپینینگ) : کاملا مشابه دوچرخه معمولی
  2. – دوچرخه ثابت نشسته
  3. – دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار ( دوچرخه ثابت مبله)

1-دوچرخه ثابت ایستاده

اگر شما توقع یک دوچرخه حرفه‌ای از دوچرخه ثابت خود ندارید، بهتر است که از این نوع استفاده کنید. دوچرخه ثابت ایستاده دارای زین راحت و همانند دوچرخه‌های معمولی است. شما در این نوع از دوچرخه ثابت نمی‌توانید روی پا و نشیمن بلند شوید و می‌بایست همیشه به صورت نشسته پدال بزنید. لذا اگر توقع دارید که ورزش هوازی شدید انجام دهید، این دوچرخه گزینه مناسبی نیست.

2-دوچرخه ثابت سرعتی یا اسپینینگ

اگر عادت داشتید که در هنگام دوچرخه‌سواری روی پدال بایستید و به سرعت پا بزنید، دوچرخه ثابت سرعتی می‌تواند بهترین گزینه خرید برای شما باشد. این دوچرخه‌ها دارای دو زین یکی برای پدال زدن سریع و دیگری برای پدال آهسته هستند. برای ورزش هوازی سریع دوچرخه ثابت سرعتی کاملاً توانایی پاسخگویی به نیازهای شما را دارد. استفاده از این دوچرخه برای افزایش قدرت عضلات پا و همچنین بهبود چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو مفید است. علاوه بر این موارد، با ادامه ورزش به همراه دوچرخه ثابت اسپینینگ بهبود زیادی در تراکم استخوانی ناحیه مچ پا، زانو و همچنین لگن مشاهده خواهید کرد.

3-دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه ثابت نشسته تفاوت عمده‌ای دارد که باعث می‌شود استفاده از آن برای کسانی که مشکلات کمر و همچنین ستون فقرات دارند، راحت‌تر شود. در این دوچرخه ثابت علاوه بر زین راحتی، پشتی نیز تعبیه شده است. همچنین پدال دوچرخه به جای پایین‌تر بودن از زانو، تقریباً هم سطح با زانو تعبیه شده است تا فشار وارد شده بر آن کمتر شود. مشکل بزرگی که این دوچرخه‌ها دارند، طول زیاد آن‌ها به مانند تردمیل است. لذا اگر جای کافی برای دوچرخه ندارید، این مورد را کنار بگذارید.

چه ملاک‌هایی برای انتخاب مهم است؟

دوچرخه ثابت می‌تواند بر اساس اهدافی که هر فرد دارد، ویژگی‌های مختلفی داشته باشد. مثلا افرادی که تمایل دارند بیشتر ورزش‌های هوازی کنند، باید از دوچرخه‌ای استفاده کنند که بتواند پدال زدن‌های سریع را تحمل کند. یا چنانچه هدفتان چربی سوزی است، می‌بایست دوچرخه‌ای با تحمل وزن بالا خریداری نمایید.  از موارد دیگری که باید به آن دقت کنید، این است که آیا همه اعضای خانواده قرار است از دوچرخه ثابت استفاده کنند یا خیر؟

چنانچه قرار باشد افراد زیادی با سلایق مختلف از دوچرخه استفاده کنند، بهتر است دوچرخه‌ای منعطف با نیازهای همگانی و خانوادگی تهیه کنید. بهترین نوع دوچرخه جهت استفاده خانوادگی، دوچرخه ثابت ایستاده است. در ادامه به معرفی چند مورد از ویژگی‌هایی که می‌تواند در دوچرخه های ثابت متفاوت باشد می‌پردازیم.

نوع تنظیم ویژگی‌های دوچرخه ثابت

معمولا به دو روش مکانیکی و دیجیتالی، قدرت و همچنین میزان سختی دوچرخه ثابت تنظیم می‌شود. در روش اول که به صورت مکانیکی است، به وسیله پیچ تنظیم کننده‌ای که نزدیک پدال کار گذاشته می‌شود، دوچرخه را شخصی‌سازی می‌کنید. ولی در روش دوم با استفاده از دکمه و نمایشگر اقدام به تغییر قدرت و سختی دوچرخه ثابت می‌نمایید.

نوع سیستم مقاومت

دوچرخه ثابت برخلاف دوچرخه‌های معمولی دنده ندارد، ولی به سیستم مقاومت مجهز شده است تا شما میزان فشاری که باید به پدال‌ها وارد کنید را تغییر دهید. عموماً این سیستم مقاومت از دو روش برای افزایش یا کاهش مقاومت استفاده می‌کند:

  • تسمه نمدی : این نوع از سیستم مقاومت بسیار شبیه به دوچرخه های معمولی است. اگر دستگیره تنظیم قدرت را به سمت افزایش قدرت حرکت دهید، تسمه نمدی سفت‌تر می‌شود در نتیجه باید قدرت بیشتری برای پدال زدن، متحمل شوید. برعکس این روند نیز وجود دارد.
  • تسمه مگنتی : در این نوع تسمه، از تسمه فیزیکی خبری نیست. درعوض، دو آهنربای قوی بین پدال و بدنه بکار رفته است. با نزدیک شدن آهنرباها لازم است فشار زیادی باید برای چرخاندن پدال‌ها وارد نمایید و با فاصله گرفتن، زحمت پدال زدن کمتر می‌شود. کم صدایی و حرکت روان از ویژگی های بارز این تسمه، می‌باشد.

قابلیت برنامه‌دهی

دوچرخه‌ ثابت های معمولی هیچ برنامه خاصی برای چربی‌سوزی، لاغری یا افزایش استقامت ندارند. چنانچه نیاز به برنامه‌دهی دارید، باید هنگام خرید کردن، فروشنده را در این باره آگاه نمایید. بیشتر دوچرخه‌های پیشرفته برنامه‌های ثابتی دارند که به کاربر در میزان لاغری، سوختن کالری و همچنین تنظیم ضربان قلب کمک می‌کنند.

داشتن صفحه‌نمایش

دیدن سرعت پدال زدن، مسافت طی شده، کالری سوخته شده، برنامه‌های ورزشی و همچنین برنامه ورزش دوره‌ای از جمله مواردی است که می‌تواند روی نمایشگر به شما نشان داده شود. عموما افراد ترجیح می‌دهند روی دوچرخه‌ای پدال بزنند که دارای نمایشگر لمسی با قابلیت‌هایی مثل پخش موسیقی و اتصال به بلوتوث باشد. این موارد شاید ساده به نظر برسد، اما می‌تواند باعث افزایش لاغری و تداوم پدال زدن در مدت ورزش شود.

تنظیمات صندلی

یکی دیگر از ملاک‌های مهم برای انتخاب دوچرخه ثابت، قابلیت تنظیم زین آن می‌باشد. زین‌های با ارتفاع ثابت، کمر فرد را اذیت می‌کند و فرد برای پدال زدن، باید کمرش را خم کند. خوشبختانه همه دوچرخه‌های مدرن امروزی از دکمه‌های تنظیم صندلی به صورت مکانیکی و دیجیتالی برخوردارند.

تحمل وزن

دوچرخه ثابت ها معمولا تحمل وزن زیادی دارند. ولی برای مطمئن شدن از خرید خود، دامنه وزن افرادی که قرار است از دوچرخه استفاده کنند را اطلاع دهید. علاوه بر وزن، اندازه پدال‌ها نیز گاهی ممکن است مشکل‌ساز شود. بنابراین پدالی که توانایی جای دادن پاهای سایز کوچک تا بزرگ دارد را انتخاب کنید.

امکان حمل ‌و نقل

اگر بخواهید دوچرخه را جابجا کنید، ابتدا باید از سبک بودن آن اطمینان حاصل کنید. معمولا بدنه دوچرخه های ثابت از آلومینیوم ساخته می‌شوند و وزن مناسبی دارند. همچنین در زمان خرید دقت کنید که دوچرخه دارای چرخ‌های مخصوص جابجایی جهت هل دادن روی زمین باشد تا در حمل‌و‌نقل دچار مشکل نشوید.

بودجه خرید

البته قیمت همیشه تعیین کننده نیست، پیشنهاد ما به شما این است که به جای دیدن قیمت‌های مختلف، نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را مدنظر قرار داده و بهترین مدل را که متناسب شرایطتان است را بخرید.

اطمینان قبل خرید

قبل از اینکه شال و کلاه کنید و سراغ خرید دوچرخه ثابت بروید، روی لپ‌تاپ یا گوشی خود مدل‌های دوچرخه ثابتی که می‌توانند به نیازهای شما پاسخ دهند را شناسایی کنید. شرکت سازنده و مدل‌ها را جایی یادداشت نمایید. خوشبختانه جستجوی اینترنتی این قابلیت را دارد که میان هزاران مدل مقایسه انجام دهید و بهترین را انتخاب کنید. با بررسی بیشتر گزینه‌های پیش روی برای خرید هم کم و کمتر می‌شود. همچنین آگاهی از قیمت اصلی دوچرخه ثابت هم می‌تواند به شما دورنمایی از آنچه که می‌خواهید بخرید را می‌دهد. برای خرید دوچرخه ثابت از فروشگاه‌های آنلاین بهتر است کمی محتاط باشید.

گارانتی و ضمانت

در خرید هر وسیله ورزشی، گارانتی و ضمانت مهم است. در مورد اهمیت گارانتی و ضمانت به هنگام تردمیل بسیار صحبت کردیم. می‌توان گفت که وسایل ورزشی همانند دوچرخه ثابت و تردمیل که توسط افراد مختلف به مدت طولانی استفاده می‌شوند، همیشه در معرض خرابی و استهلاک هستند، لذا نباید جانب احتیاط را فراموش کرد.

برگه گارانتی

حتما به برگه گارانتی نگاهی بیاندازید، مدت زمان گارانتی، شرکت ارائه کننده آن از مواردی است که در صورت ایجاد عیب در دستگاه شما می‌تواند راه گشای مشکل شما باشد.

چنانچه بعد از مطالعه راهنمای خرید دوچرخه ثابت سوالی دارید در بخش نظرات آن را مطرح نمایید تا کارشناسان جیمیتو در اسرع وقت پاسخ شما را ارایه کنند.

درجه سختی دوچرخه

قبل از اینکه دوچرخه را بخرید حتما سوار شده و موارد مختلف و ویژگی‌های آن را تست کنید. درجه سختی دوچرخه را تست کنید.

زین محکم و راحت

قبل از خرید دوچرخه ثابت حتما بر روی صندلی آن بنشینید و مدلی را انتخاب کنید که زین مناسبی دارد و مناسب ارگونومی بدن شماست.

نکاتی که هنگام خرید دوچرخه ثابت باید به آنها توجه کنید :

چقدر به پیشرفته بودن دوچرخه ثابت خود نیاز دارید؟

قبل از خرید دوچرخه ثابت ورزشی، باید اهداف ورزشی خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چقدر می‌خواهید از دوچرخه خود استفاده کنید و به چه اندازه به خود فشار خواهید آورد. در بعضی مواقع، افراد توانایی‌های خود را بیش از حد فرض می‌کنند و گران ترین دوچرخه ثابت اسپینینگ را خریداری می‌کنند. ولی در نهایت متوجه می‌شوند که نمی‌توانند از تمام پتانسیل‌های این دوچرخه ثابت استفاده کنند.

وقتی موفق شدید که توانایی واقعی و میزان استفاده واقعی از دوچرخه خود را ارزیابی کنید، می‌توانید به آسانی با خرید دوچرخه مناسب، به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید.

ویژگی های ضروری دوچرخه ثابت

صرف نظر از این که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید یا این که به چه مدلی علاقمند هستید، باید به دنبال دو ویژگی اساسی در دوچرخه‌های ثابت بگردید. اول این که باید به دنبال دوچرخه ثابتی باشید که سطوح مقاومت متفاوتی داشته باشد. ویژگی دوم این است که دوچرخه باید صندلی راحتی داشته باشد، به دلیل این که قرار است ساعت‌ها روی آن سپری کنید. به علاوه صندلی آن برای راحتی بیشتر شما، باید درجه بندی داشته باشد.

با این حال، اگر بنا به دلایلی می‌خواهید دوچرخه‌ای بخرید که صندلی عالی‌ای ندارد، می‌توانید یک پوشش صندلی با بالشتک اضافی تهیه کنید. همچنین صرف نظر از بودجه، راحتی باید در اولویت شما باشد. پدال‌ها باید به اندازه کافی پهن باشند و نوعی بند نیز داشته باشند تا اطمینان حاصل کنید که هنگام رکاب زدن، پای شما از روی پدال سر نمی‌خورد. کامپیوتر داخلی، باید اطلاعات اولیه مانند سرعت، زمان و تعداد کالری‌های سوزانده شده را نشان دهد. همچنین، ضربان قلب نیز فاکتور مهمی است که نیاز به دانستن آن دارید. اگر این فاکتور را ندارد، می‌توانید یک مانیتور جداگانه تهیه کنید.

لوازم جانبی

اگر در انتخاب چند دوچرخه ثابت اطمینان کافی ندارید، به دنبال لوازم جانبی باشید که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. برای مثال، بعضی از دوچرخه‌های ثابت دارای فن‌های داخلی هستند که علاوه بر مقاومت هوا، به خنک شدن شما کمک می‌کنند. اگر هنگام تمرین به موسیقی گوش می‌دهید، بعضی از دوچرخه‌ها، دارای سیستم صوتی داخلی هستند که به شما کمک می‌کند آهنگ‌ها را با صدای بلند گوش دهید.

ویژگی دیگری که ممکن است برای شما مهم باشد، نگهدارنده بطری آب است. این ویژگی ممکن است زیاد چشمگیر نباشد، اما دوچرخه‌ای که این ویژگی را دارد قطعا به شما کمک می‌کند؛ زیرا برای نوشیدن آب مجبور نیستید تمرین خود را قطع کنید. ویژگی دیگری که ممکن است بخواهید، نگهدارنده مجله است که در بعضی از دوچرخه‌ها تعبیه شده است.

بررسی محدودیت وزن و مقایسه آن با وزن دوچرخه ثابت

پایداری یکی از مهمترین اصول و جنبه‌های ورزش است؛ زیرا آخرین چیزی که می‌خواهید، آسیب دیدن هنگام ورزش کردن است. اگر دوچرخه لرزان است، خرید آن را فراموش کنید. اگر آنلاین خریداری می‌کنید، برای بررسی ثبات دوچرخه، وزن آن را بررسی کنید.

هر چقدر وزن دوچرخه بیشتر باشد، ثبات آن نیز بیشتر است. برای دوچرخه‌های سنگین، باید چرخ‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده باشد. در غیر این صورت، جابجایی آن برای شما دشوار می‌شود. نکته آخر این که مطمئن شوید وزن دوچرخه از حداکثر استاندارد بیشتر نباشد. در غیر این صورت ایمنی خود را به خطر می‌اندازید.

این برای بیشتر مردم، مسئله‌ای نیست، اما باید توجه داشته باشید که بر اساس مقاومت دوچرخه‌ها، بعضی از آن‌ها ساکت‌تر از بقیه هستند. دوچرخه‌های ثابت دارای فن، سر و صدای زیادی دارند؛ زیرا دارای مقاومت هوا هستند. در این دوچرخه‌ها هرچه بیشتر پدال بزنید، سر و صدا بیشتر می‌شود. بیشتر این دوچرخه‌ها سر و صدای زیادی ندارند، اما برای مثال اگر می‌خواهید به موسیقی گوش دهید یا حین ورزش تلویزیون تماشا کنید، این صدا ممکن است شما را آزار دهد.

ایمنی

اگر در خانه‌ای همراه با کودکان زندگی می‌کنید، باید به نحوه ساخت دوچرخه نیز توجه کنید. آمار نشان می‌دهد که سالانه هزاران کودک به دلیل استفاده از وسایل ورزشی آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که زنجیر و چرخ دنده‌های دوچرخه، به طور کامل پوشانده شده‌اند. بنابراین کودکان نمی‌توانند با دست زدن به آن‌ها، به خود آسیب بزنند.

مواردی که گفته شد، نکات مهمی بود که هنگام خرید دوچرخه ثابت باید به آن‌ها توجه کنید. قبل از خرید، نحوه استفاده خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن، انتخاب خود را انجام دهید. این دوچرخه‌ها انواع مختلفی دارند و برای استفاده انواع ورزشکاران ساخته شده‌اند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به نحوه استفاده خود توجه کافی نشان دهید.

در ادامه راهنمای خرید دوچرخه ثابت، پرفروش ترین و بهترین دوچرخه های ثابت را برای آسان کردن انتخاب شما، بررسی خواهیم کرد.

بهترین دوچرخه های ثابت در ایران

سوالاتی که قبل از خرید دوچرخه ثابت باید از خود بپرسید

سوال اول – شرایط جسمانی من چگونه است؟

در چه گروه سنی قرار دارید؟جوان،مسن یا سالمند. آیا تا به حال مصدوم شده اید یا از درد در ناحیه کمر، مفاصل و زانو رنج می برید؟ آیا به اختلال خاصی که باعث عدم تعادل شما می شود دچار نیستید؟

معمولا بهتر است ، افراد سالمند یا افرادی که دچار درد کمر یا مفاصل هستند یا افرادی که دچار عدم تعادل هستند حتما دوچرخه ثابت نشسته و حتی برای حمایت و حفاظت بیشتر از کمر و عدم وارد آوردن فشار به کمر و مفاصل از دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار (دوچرخه ثابت مبله ) استفاده کنند. حتی زمانی که جوان هستید و هیج نوع ناراحتی خاصی ندارید ولی می خواهید برای مدت  طولانی بدون تحمل فشار زیاد ورزش کنید دوچرخه ثابت نشسته توصیه می شود .در این حالت تمرین با دوچرخه ثابت بسیار راحت تر خواهد بود.

زین دوچرخ ثابت نشسته معمولا عریض تر است و راحتی بیشتری فراهم می کند و فرد در حین دوچرخه سواری نمی تواند حالت ایستاده یا نیم خیز باشد . معمولا رکاب ها در قسمت جلوتر از بدن قرار می گیرد و بدن حالت افقی دارد و پاها حالت کشیدگی بیشتری دارد . البته معمولا در این دوچرخه ها قابلیت تنظیم زین بصورت افقی هم وجود دارد که فاصله ما تا رکاب و دسته را تنظیم می کند.

سوال دوم- هدف من از ورزش چیست؟

  • افزایش سلامت قلبی- عروقی
  • افزایش نشاط و کاهش استرس
  • چربی سوزی و کاهش وزن
  • عضله سازی در ناحیه ساق ،ران پا و باسن
  • عضله سازی در ناحیه شکم و بالا تنه

انواع دوچرخه ثابت برآورده کننده اهداف افزایش سلامت قلبی- عروقی است هم چنین با افرایش جریان اندورفین و آدرنالین احساس نشاط و شادی و کاهش استرس را برای ما به ارمغان می آورد.داشتن قابلیت پخش موسیقی به جو شاداب این ورزش کمک دوچندان می کند.

دوچرخه ثابت و لاغری

از آن جایی که تمرین با دوچرخه ثابت یک ورزش هوازی محسوب می شود ،تمام انواع دوچرخه ثابت باعث جربی سوزی و کاهش وزن می شود.تاثیر دوچرخه ثابت در لاغری کاملا تایید شده است . هر چه قدر سرعت بیشتر و مقاومت دستگاه در حالت پایین تر باشد ،مشابه ورزش ایروبیک کالری سوزی زیادی خواهیم داشت .البته باید خاطر نشان کرد در دوچرخه ثابت اسپینینگ نسب به دوچرخه ثابت نشسته میزان چربی سوزی بیشتر است. اما قاعدتا به دلیل کمتر وارد آمدن فشار در انواع دوجرخه ثابت نشسته، مدت زمان طولانی تری می توان به ورزش پرداخت.

دوچرخه ثابت و فرم دادن ران- ضمنا دوجرخه ثابت برای لاغری ران و فرم دادن به عضلات ران و ساق پا توصیه می شود که انواع دوچرخه ثابت نشسته یا اسپینینگ این ویژگی را دارند.معمولا افزایش مقاومت دوچرخه که باعث می شود پدال زدن سخت شود به جای گاهش وزن به عضله سازی کمک می کند.

دوچرخه ثابت و لاغری شکم

اگر بخواهید عضلات ناحیه شکم و یا حتی بالا تنه را نیز درگیر کنید حتما دوچرخه ثابت اسپینینگ استفاده کنید که حرفه ای ترین دوچرخه ثابت به شما می رود و کاملا مشابه دوچرخه های کورسی طراحی شده است و دارای زین کوچک می باشد که کاربر  وضعیت عمودی دارد و تمام مدت نمی تواند روی آن بنشیند بلکه باید زمانی به صورت ایستاده یا نیم خیز ورزش کنید که در این حالت عضلات بالاتنه یعنی کتف و شانه ها نیز درگیر می شود .

سوال سوم – چه کسانی می خواهند با دوچرخه ثابت ورزش کنند؟

تحمل وزن دوچرخه ثابت : چه افرادی در منزل می خواهند از این وسیله استفاده کنند ، بهتر است وزن این افراد را هم در نظر بگیرید تا دستگاهی با تحمل وزن ایده ال برای تمام افراد خانواده تان تهیه کنید.یک نکته بسیار مهم در بحث خرید دوچرخه ثابت میزان تحمل وزن دستگاه است . معمولا دوجرخه ثابت خانگی تحمل وزن پایین تری دارد از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم ولی باید به وزن افرادی که قرار است از آن استفاده کنند توجه داشت تا بیشترین کارایی را داشته باشد. دوچرخه ثابت باشگاهی معمولا تحمل وزنشان از ۱۵۰ تا ۲۱۰ کیلوگرم می باشد، زیرا قرار است طیف گسترده ای از افراد از این وسیله استفاده کنند .

سوال چهارم- چه امکاناتی از دوچرخه ثابت انتظار دارید؟

مسلما قابلیت های بیشتری که یک دوچرخه ثابت دارد بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. قبل از خرید دوچرخه ثابت به این موارد توجه فرمایید:

مگنتی یا الکترومگنتی : در انواع دوچرخه ثابت مگنتی دارای یک پیچ تنظیم بر روی بدنه هستند که این امکان را به کاربر میدهد که میزان مقاومت دوچرخه و میزان فشاری که با پا به پدال وارد میشود را از آن آسان به سخت و معمولا در ۸ درجه تغییر دهید.

اما در انواع الکترومگنتی که البته قیمت بالاتری دارند این تنظیم فشار وارد توسط دکمه ای که بر روی نمایشگر دستگاه تعبیه شده ، انجام می گیرد و معمولا تعداد درجات تنظیم بیشتری دارد. این دوچرخه ها معمولا دوچرخه ثابت حرفه ای هستند که دارای برنامه تمرین دوچرخه ثابت از پیش تعیین شده نیز هستند که هر کدام از برنامه ها میزان مقاومت یا درجه سختی رکاب زدن ، تعداد ضربان قلب هماهنگ و کالری مصرفی را به شکل خودکار کنترل می کند.

نمایشگر : مسلما داشتن نمایشگر هم در قیمت دستگاه تاثیر دارد و دوچرخه های حرفه ای دارای نمایشگری هستند که حاوی اطلاعاتی از جمله، نمایش میزان کالری مصرفی،سرعت ،ضربان قلب ، مسافت طی شده ، برنامه ورزشی از پییش تعیین شده ، میزان فشاری که بر پدال وارد می شود، بازی و نمایش شما به صورت انیمیشن و …می باشد.

قابلیت تنظیم زین و دسته : بعضی از انواع دوچرخه ثابت قابلیت تنظیم عمودی زین را دارند که به کاربر امکان تغییر ارتفاع دوچرخه را می دهد . اگر دوست دارید در حین رکاب زدن تلویزیون تماشا کنید دقت داشته باشید که دسته رکاب جلوی دید شما را نگیرد و امکان تنظیم ارتفاع وجود داشته باشد.بعض انواع امکان تنظیم افقی زین و برخی امکان تنظیم در هر دو جهت را دارد و برخی قابلیت تنظیم دسته را نیز داراست.این ویژگی را ختما مد نظر قرار دهید بویژه اکر افراد متخلفی قرار است از دوچرخه استفاده کنند.

چرخ برای جابه جایی : اگر نیاز به جابه جایی دوچرخه در خانه دارید. داشتن چرخ در زیر دوچرخه برای حمل آسان ضروری به نظر می رسد.

سخن پایانی

به طور کلی دوچرخه‌های ثابت برای چربی سوزی مفیدند و در طولانی مدت استفاده از آن‌ها، سطح استرس شما کاهش می‌یابد. این دوچرخه‌ها، در بین بقیه دستگاه‌های هوازی، فضای کمتری اشغال می‌کنند و کوچک هستند. همچنین با توجه به کارایی این دستگاه‌ها، قیمت مناسبی نیز دارند. اگر به دنبال کم کردن وزن خود در خانه هستید، این محصولات، دستگاه‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای هستند. با استفاده از مقاله راهنمای خرید دوچرخه ثابت که خواندید، می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فروشگاه طب آسیا عرضه کننده بهترین برندهای دوچرخه ثابت موجود در بازار است که اصالت کالا و اعتبار گارانتی آن ها را تضمین می کند. در عین حال که قیمت انواع دوچرخه ثابت را به صورت رقابتی و کاملا به روز شده عرضه می کنیم همواره سعی کردیم به مناسبت های مختلف تخفیفات ویژه ای را برای خریداران عزیز طب آسیا قرار دهیم . هم چنین با خدمات ارسال و نصب رایگان دوچرخه ثابت در خدمت هم وطنان عزیز هستیم .

 

دیدگاهتان را بنویسید