مقالات, نقد و بررسی

کدام دستگاه هوازی کالری بیشتری می سوزاند؟

کدام دستگاه هوازی کالری بیشتری می سوزاند؟

کدام دستگاه هوازی سوزاندن کالری بیشتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتخاب مقاله همراه ما باشید!

ورزش به شما کمک می کند، چربی بسوزانید، سلامت قلبی و تنفسی شمارا تقویت می کند، از عملکرد مغز شما پشتیبانی می کند و کمک می کند، خلق خوی بهتری داشته باشید. سوزاندن کالری و چربی سوزی یکی از بهترین روش ها برای لاغر شدن است. این روزها همه به دنبال تناسب اندام هستند و به باشگاه های بدنسازی مراجعه میکنند.

همه دستگاه‌های موجود در باشگاه بدنسازی عملکرد و تاثیر یکسانی ندارند. حقیقت این است که اگر متوجه شده باشید کدام دستگاه برای شما و هدفتان بهتر است، می‌توانید بدنسازی را با دستگاهی انجام دهید که کالری بیشتری را در زمان کمتر بسوزانید. بنابراین قبل از تصمیم گیری قطعی، حتما تمام دستگاه های هوازی را مورد بررسی قرار دهید.

اهمیت ورزش هوازی در چیست؟

ورزش هوازی باعث ایجاد شرایط قلبی عروقی می شود. اصطلاح هوازی در واقع به معنای «با اکسیژن» است، به این معنی که تنفس میزان اکسیژنی را که می‌تواند به ماهیچه‌ها برسد را کنترل می کند. تحقیقات انجام شده درانجمن قلب آمریکا نشان می دهد که حداقل 30 دقیقه ورزش قلبی عروقی را 5 تا 7 روز در هفته توصیه می کند.

فراموش نکنید در جلسات تمارین هوازی خود تمرینات گرم کردن، خنک کردن و کششی را فراموش نکنید. تمرینات هوازی از جمله ورزش های مفید و موثر در میان ورزش های دیگر است و فوایدی مثل: خواب بهتر، افزایش تراکم استخوان، کاهش اضطراب و افسردگی، کم کردن وزن و کاهش کلسترول و همچنین موجب نشاط در فرد خواهد شد.

یکی از اصول اساسی تمرینات هوازی، مداومت ان است. زیرا امادگی به دست آماده از تمرینات هوازی، ذخیره نمی شود و با ترک آن به سرعت آثار آن از بین می رود.

کارشناسان طب آسیا مفتخرند به اینکه در این مقاله ی پیش رو 10 دستگاه هوازی موثر برای کالری سوزی شما معرفی کنند.

انواع

انواع دستگاه های هوازی عبارتند از :

1.دستگاه مشابه قایقرانی :

به نظر کارشناسان طب آسیا کار با این دستگاه هوازی یکی از بهترین روش‌های تمرینات قلبی-عروقی است. این دستگاه دارای حرکتی است که نیازمند قدرت زیاد است و تمام بدن را به کار می‌گیرد و بدنسازی با آن می‌تواند سخت باشد. چند دقیقه کار با دستگاه قایق رانی انرژی گیر، مقادیر زیادی کالری را می سوزاند.

اما بزرگترین اشکال این دستگاه  در تکنیک ضعیف حرکتی آن است که تاثیر مفید آن را محدود می‌کند. کشیدن دستگیره‌ها به سمت بدن باعث زیبایی ماهیچه‌های سینه، شکمی و بازو می شود که البته ساختن این عضلات نیز،شگرف بزرگی در بدنسازی محسوب می شود.

قایق رانی

2.تردمیل :

تردمیل دستگاهی محبوب بین دستگاه های هوازی است. زیرا استفاده ازاین دستگاه بسیار آسان است. دویدن روی تردمیل راهی بسیار کارآمد برای سوزاندن کالری در مدت زمان کوتاهی است. تعداد دقیق دویدن روی این دستگاه  به جنسیت، سن، وزن، سرعت و مدت زمانی که این کار را انجام می دهید بستگی دارد.

اما، یک مرد متوسط ​​حدود 400 تا 450 کالری را با دویدن روی تردمیل به مدت 30 دقیقه می سوزاند. خوبی این دستگاه این است که اغلب می‌توانید جزئیات مورد نظر خود را وارد کنید و در زمان حرکت، نگاهی دقیق از تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید را مورد بررسی قرار دهید.

تردمیل

3.دوچرخه ثابت مبله :

اگر به دنبال دستگاهی کم تاثیر برای عضلات بالا تنه و  ماهیچه های لگن وحتی  بدون دخالت دست ها میگردید، دوچرخه ثابت یک گزینه عالی است. دوچرخه ثابت مبله اغلب برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند و از زانو درد و کمردرد رنج می برند بسیار مناسب است.

دوچرخه نشسته

4.پله نوردی (Stair mill) :

به طور کلی پله نوردی ورزشی در خصوص سلامت جسمانی و فرم دهی به عضلاتی اعم از ران ،زانو، ، کمر و باسن دارد. دستگاه Stair mill یک دستگاه هوازی بدنسازی است که با هدف بهبود سیستم مصرف اکسیژن، سوزاندن کالری و فرم دهی به عضلات پایین تنه مورد استفاده قرار می گیرد.

پله نوردی

5.ماشین اسکی :

برای کار با این دستگاه هوازی نیاز نیست اسکی باز حرفه ای باشید، زیرا کار با دستگاه اسکی آسان است و فقط باید به صورت اسکوات بایستید و به کمک دستگاه، دست‌ها را از بالا تا پایین بکشید. هدف اصلی این دستگاه تقویت عضلات بالا تنه و بالا بردن ضربان قلب شماست.

اسکی

6.الپتیکال :

عاملی که این دستگاه هوازی را خاص میکند، تمرین های ترکیبی بالا و پایین تنه است. الپتیکال باعث می شود که عضلات چهارسر، سرین و همسترینگ و همچنین عضلات پشت ساق پا اما به میزان کمتر درگیر شوند. کارشناسان بر این باورند که اگر مشکلات مفصلی دارید الپتیکال پیشنهاد خوبی است. این دستگاه هوازی گزینه خوبی برای سوزاندن کالری است.

الپتیکال

7-Arc Trainer :

این دستگاه هوازی ترکیبی از چند دستگاه مثل پله نوردی، تردمیل و حتی دوچرخه است. به همین خاطر حرکات کاملا غیر طبیعی را به همراه دارد. همچنین مناسب هر قد و وزنی نیست. به همین منظور  این دستگاه کارایی کمتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد. از طرفی کارشناسان معتقدند، افرادی که مشکلات مثل زانو درد دارند به هیچ عنوان از این دستگاه استفاده نکنند.

ارت

8.دوچرخه ایردین :

همانطور که در شکل مشاهده میکنید این دستگاه مشابه حرف F است. این دستگاه کارایی زیادی در مقابل دستگاه های دیگر ندارد. زیرا با یک بار پدال زدن این دوچرخه پی به بی فایده بودن این دستگاه خواهید برد. اما هر چه سریعتر و سخت تر رکاب بزنید، مقاومت بیشتری از طرف فن های چرخان دریافت می کنید، مقاومت شما را بالا میبرد و تا حدودی باعث چربی سوزی و کاهش وزن  شما با رعایت اصول و قواعد مربوطه خواهد شد.

پیشنهاد ما این است به جای اتلاف انرژی و وقت خود، دستگاه های دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

دوچرخه ایردین

9.نردبان جیکوب :

هرکس با یک بار امتحان کردن این دستگاه، عاشق آن می شود. چه چیزی بهتر از یک سرگرمی که هم موجب نشاط و هم در راستای سوزاندن کالری، بالا بردن ضربان قلب شما عمل میکند، متاسفانه در بیشتر باشگاه های بدنسازی از این دستگاه استفاده نمی شود. اما اگر باشگاه شما Jacob’s ladder را داشت حتما آن را امتحان کنید و لذت ببرید.

جیکوب

10. دوچرخه اسپینینگ :

این دوچرخه نسبت به دوچرخه ایردین در بدن شما تاثیرات مفید کمتری را نشان میدهد. انجام ورزش هوازی با دوچرخه اسپینینگ، سبب می شود تا خون در قلب و عروق به جریان بیفتد و سلامتی شما حفظ شود. در طب آسیا با گارانتی اصالت و سلامت کالا و خدمات پس از فروش عرضه می شود.

شما در دوچرخه اسپینینگ قادر خواهید بود تمرینات خود را سخت تر کرده و با تعیین سطح مقاومت به صورت دستی و درجه ای، سوزاندن کالری را بیشتر کنید و در مدت زمان کم به وزن ایده آل خود برسید.

اسپینگ

سخن پایانی :

ما در این مقاله سعی کردیم دستگاه هوازی با سوزاندن کالری بیشتر را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از دغدغه های مشتریان برای خرید تجهیزات باشگاهی این است که فروشگاهی را انتخاب کنند که علاوه معتبر بودن ،محصولاتی با کیفیت و اقتصادی در اختیارشان قرار دهد.

آیا به دنبال لوازم ورزشی ارزان و با کیفیت می گردید؟ آیا می دانید در هنگام خرید تجهیزات ورزشی باید به چه نکاتی توجه کنید؟ نگران نباشید. شما با مراجعه به وبسایت فروشگاه اینترنتی  طب آسیا نه تنها میتوانید با مطالعه مقالات از خدمات رایگان مشاوره ی تناسب اندام و سوزاندن کالری بیشتر بهره ببرید، بلکه با وجود جشنواره تخفیفات منحصر به فرد فروشگاه طب آسیا، می توانید دستگاه هوازی و ورزشی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

با ما در طب آسیا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید